V originále
Jedná se o zařízení, které v sobě integruje alternativní zdroj energie, akumulátor energie, řízení lokálního energetického systému a nabíjecí stanici pro elektromobily. Celý systém je umístěn v unifikovaném kontejneru a je tedy velmi snadno přemístitelný do libovolné lokality. Cílem systému je vytvořit nabíjecí místo pro elektromobily i tam, kde to z technických důvodů není možné, jako například okolo dálnic (nepřítomnost silových zdrojů energie), v odlehlých oblastech, v oblastech s méně rozvinutou energetickou sítí apod. Prototyp mobilní autonomní solární nabíjecí stanice obsahuje fotovoltaickou elektrárnu, skládací konstrukci pro FV panely v oblasti střechy kontejneru, obvody pro nabíjení akumulátorů, akumulátorovou baterii na bázi lithium železo-fosfátových akumulátorů, střídač pro vlastní elektrickou rozvodnou síť a nabíjecí stanici pro elektrovozidla. Akumulátorová baterie má běžnou kapacitu 154 kWh, ale je možné její kapacitou rozšířit až na dvojnásobek a zvětšit tak potenciál nabíjecí stanice na úkor skladu pro uložení FV panelů při převozu.
Anglicky
It is a device that integrates an alternative energy source, energy storage, local energy system management and a charging station for electric vehicles. The entire system is housed in a unified container and is therefore very easy to relocate to any location. The aim of the system is to create a charging point for electric vehicles even where this is not possible for technical reasons, such as around motorways (absence of power sources), in remote areas, in areas with a less developed power grid, etc. The prototype of the mobile autonomous solar charging station includes a photovoltaic power plant, a foldable structure for PV panels in the roof area of the container, battery charging circuits, a battery pack based on lithium iron phosphate batteries, an inverter for its own power grid and a charging station for electric vehicles. The battery pack has a normal capacity of 154 kWh, but can be expanded up to twice its capacity to increase the potential of the charging station at the expense of storage for storing PV panels during transport.