2022
Usage Of Artificial Intelligence On Social Media In Europe
KALINOVÁ, EvaZákladní údaje
Originální název
Usage Of Artificial Intelligence On Social Media In Europe
Autoři
KALINOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Ad Alta-Journal Of Interdisciplinary Research, 2022, 1804-7890
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/75081431:_____/22:00002571
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
UT WoS
000921624200055
Klíčová slova anglicky
Artificial intelligence; social media; online marketing
Změněno: 9. 8. 2023 10:59, Barbora Kroupová
Anotace
V originále
Artificial Intelligence (AI) is becoming more common in our daily life. One of the biggest segments of AI is used in business. Technologies are changing at a rapid pace , in unpredictable ways. The research was done by systematic literature of the most recent (2020-2022) academic articles from the database Scopus covering the usage of AI on social media. Dividing the find articles based on chosen criteria into categories such as social media platforms used for research and general AI usage on social media. The results show that the implementation of AI will become more and more inevitable for its variety of use on social media, like chatbots, detecting harmful behaviour, data analysis and strategy making.