KALINOVÁ, Eva. Usage Of Artificial Intelligence On Social Media In Europe. Ad Alta-Journal Of Interdisciplinary Research. 2022, roč. 12, č. 2, s. 330-333. ISSN 1804-7890.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Usage Of Artificial Intelligence On Social Media In Europe
Autoři KALINOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Ad Alta-Journal Of Interdisciplinary Research, 2022, 1804-7890.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/75081431:_____/22:00002571
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
UT WoS 000921624200055
Klíčová slova anglicky Artificial intelligence; social media; online marketing
Štítky BPE_NOP, RIV23, WOS
Změnil Změnila: Barbora Kroupová, učo 25655. Změněno: 9. 8. 2023 10:59.
Anotace
Artificial Intelligence (AI) is becoming more common in our daily life. One of the biggest segments of AI is used in business. Technologies are changing at a rapid pace , in unpredictable ways. The research was done by systematic literature of the most recent (2020-2022) academic articles from the database Scopus covering the usage of AI on social media. Dividing the find articles based on chosen criteria into categories such as social media platforms used for research and general AI usage on social media. The results show that the implementation of AI will become more and more inevitable for its variety of use on social media, like chatbots, detecting harmful behaviour, data analysis and strategy making.
VytisknoutZobrazeno: 10. 5. 2024 08:21