FRISCHER, Robert and Ondřej GRYCZ. Napájecí zdroj pro senzoriku (Power supply for sensors). 2022. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Napájecí zdroj pro senzoriku |
Name (in English) | Power supply for sensors |
Authors | FRISCHER, Robert (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Ondřej GRYCZ (203 Czech Republic, belonging to the institution). |
Edition | 2022. |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Outcomes put into operation (prototype, working sample) |
Field of Study | 20201 Electrical and electronic engineering |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/75081431:_____/22:00002522 |
Organization unit | Institute of Technology and Business in České Budějovice |
Keywords (in Czech) | algoritmus; Umělá inteligence; senzory; fuzzy systémy; digitální dvojče; inteligentní továrna; Průmysl 4.0;neuronová síť; kamerový systém |
Keywords in English | algorithm; Artificial Intelligence; sensors;fuzzy systems; digital twin; smart factory; Industry 4.0; neural network; camera system |
Technical parameters | Napájení: Výstupní napětí: Typ zdroje: 18 V/0,5 A 3,3 V/1,5A DCDC BUCK |
Tags | RIV22 |
Links | EG20_321/0025266, research and development project. |
Changed by | Changed by: Mgr. Nikola Petříková, učo 28324. Changed: 23/3/2023 15:31. |
Abstract |
---|
Napájecí zdroj pro byl vyvinut pro napájení senzoriky z palubní sítě prototypu vozidla, poháněného hydraulickým čerpadlem se spalovacím motorem, jako zdrojem energie. Napájecí zdroj senzoru je specifický tím, že vstupní napájecí napětí může dosahovat hodnot až 18 V. toto napětí je běžné v palubních sítích vozidel s napájením běžným alternátorem. Výstup 12 V, jak se běžně užívá není příliš přesný a vychází obvykle z napětí olověného akumulátoru, který je běžný, dvanácti voltový. Přesnější specifikace potom vychází z plně nabitého akumulátoru, kdy je udržováno napětí 14,4 V, v případě špiček v době startování motoru může napětí sítě dosahovat až k hodnotám 16 V. Zdroj zvládne vstupní napětí až 18 V, tedy s rezervou toho, co by se mohlo v síti objevit. Jedná se o typický zdroj typu DCDC BUCK, tedy snižující měnič. Charakteristika je taková, že výstupní napětí je vždy menší než napětí vstupní. Výstupní napětí odpovídá potřebám senzorů, tedy 3,3 V s proudový odběrem do 1,5 A. |
Abstract (in English) |
---|
The power supply for was developed to power the sensors from the on-board network of the prototype vehicle, driven by a hydraulic pump with an internal combustion engine as the energy source. The power source of the sensor is specific in that the input supply voltage can reach values of up to 18 V. this voltage is common in on-board networks of vehicles powered by a conventional alternator. The 12 V output, as it is commonly used, is not very accurate and is usually based on the voltage of a lead-acid battery, which is common, twelve volts. A more accurate specification is then based on a fully charged battery, when a voltage of 14.4 V is maintained, in the case of peaks at the time of starting the engine, the network voltage can reach values of up to 16 V. The source can handle an input voltage of up to 18 V, i.e. with a reserve of what would may have appeared on the network. This is a typical source of the DCDC BUCK type, i.e. step-down converter. The characteristic is that the output voltage is always smaller than the input voltage. The output voltage corresponds to the needs of the sensors, i.e. 3.3 V with a current consumption of up to 1.5 A. |
PrintDisplayed: 17/10/2024 11:57