FRISCHER, Robert a Ondřej GRYCZ. Napájecí zdroj pro senzoriku. 2022.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Napájecí zdroj pro senzoriku
Název anglicky Power supply for sensors
Autoři FRISCHER, Robert (203 Česká republika, garant, domácí) a Ondřej GRYCZ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 2022.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Technicky realizované výsledky (prototyp, funkční vzorek)
Obor 20201 Electrical and electronic engineering
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/75081431:_____/22:00002522
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky algoritmus; Umělá inteligence; senzory; fuzzy systémy; digitální dvojče; inteligentní továrna; Průmysl 4.0;neuronová síť; kamerový systém
Klíčová slova anglicky algorithm; Artificial Intelligence; sensors;fuzzy systems; digital twin; smart factory; Industry 4.0; neural network; camera system
Technické parametry Napájení: Výstupní napětí: Typ zdroje: 18 V/0,5 A 3,3 V/1,5A DCDC BUCK
Štítky RIV22
Návaznosti EG20_321/0025266, projekt VaV.
Změnil Změnila: Mgr. Nikola Petříková, učo 28324. Změněno: 23. 3. 2023 15:31.
Anotace
Napájecí zdroj pro byl vyvinut pro napájení senzoriky z palubní sítě prototypu vozidla, poháněného hydraulickým čerpadlem se spalovacím motorem, jako zdrojem energie. Napájecí zdroj senzoru je specifický tím, že vstupní napájecí napětí může dosahovat hodnot až 18 V. toto napětí je běžné v palubních sítích vozidel s napájením běžným alternátorem. Výstup 12 V, jak se běžně užívá není příliš přesný a vychází obvykle z napětí olověného akumulátoru, který je běžný, dvanácti voltový. Přesnější specifikace potom vychází z plně nabitého akumulátoru, kdy je udržováno napětí 14,4 V, v případě špiček v době startování motoru může napětí sítě dosahovat až k hodnotám 16 V. Zdroj zvládne vstupní napětí až 18 V, tedy s rezervou toho, co by se mohlo v síti objevit. Jedná se o typický zdroj typu DCDC BUCK, tedy snižující měnič. Charakteristika je taková, že výstupní napětí je vždy menší než napětí vstupní. Výstupní napětí odpovídá potřebám senzorů, tedy 3,3 V s proudový odběrem do 1,5 A.
Anotace anglicky
The power supply for was developed to power the sensors from the on-board network of the prototype vehicle, driven by a hydraulic pump with an internal combustion engine as the energy source. The power source of the sensor is specific in that the input supply voltage can reach values of up to 18 V. this voltage is common in on-board networks of vehicles powered by a conventional alternator. The 12 V output, as it is commonly used, is not very accurate and is usually based on the voltage of a lead-acid battery, which is common, twelve volts. A more accurate specification is then based on a fully charged battery, when a voltage of 14.4 V is maintained, in the case of peaks at the time of starting the engine, the network voltage can reach values of up to 16 V. The source can handle an input voltage of up to 18 V, i.e. with a reserve of what would may have appeared on the network. This is a typical source of the DCDC BUCK type, i.e. step-down converter. The characteristic is that the output voltage is always smaller than the input voltage. The output voltage corresponds to the needs of the sensors, i.e. 3.3 V with a current consumption of up to 1.5 A.
VytisknoutZobrazeno: 5. 5. 2024 11:55