PÁRTLOVÁ, Petra, Radim DUŠEK a Nikola SAGAPOVA. Building reputation and social media – how effectively do attractive European tourist destinations communicate on them? Entrepreneurship and Sustainability Issues. Vilnius, Litva: Entrepreneurship and Sustainability Center, roč. 10/2022, č. 1, s. 467-482. ISSN 2345-0282. 2022.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Building reputation and social media – how effectively do attractive European tourist destinations communicate on them?
Autoři PÁRTLOVÁ, Petra (203 Česká republika, garant, domácí), Radim DUŠEK (203 Česká republika, domácí) a Nikola SAGAPOVA (203 Česká republika, domácí).
Vydání Entrepreneurship and Sustainability Issues, Vilnius, Litva, Entrepreneurship and Sustainability Center, 2022, 2345-0282.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Litva
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/75081431:_____/22:00002479
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
UT WoS 000893658500016
Klíčová slova anglicky Social media; reputation; tourism; destination; marketing communication; index of Social Media Effectiveness
Štítky RIV22, RRP_a, WOS
Změnil Změnila: Mgr. Nikola Petříková, učo 28324. Změněno: 30. 1. 2023 14:53.
Anotace
The paper focuses on evaluation the use of social media Instagram, YouTube and Twitter by 13 attractive European tourist city destinations for online marketing communication concerning building their reputation in the tourism sector. The following data were collected for all individual social media accounts using the online tool Social Blade: number of uploaded posts/media; number of comments, number of likes/views; number of follower/subscribers. According to the results of the analysis of available data, the quantity of the published content does not automatically mean the high degree of interactions of specific social media users. To determine the effectiveness of published posts (images, videos, textual posts) for individual analysed destinations, the index of Social Media Effectiveness (SME) was created and applied.
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 09:09