ŠIMBEROVÁ, Iveta, Jarmila STRAKOVÁ, Robert ZICH, Vít CHLEBOVSKÝ, Alena KOCMANOVÁ, Jan VÁCHAL, David SCHÜLLER, Lucie KAŇOVSKÁ, Lenka SMOLÍKOVÁ, František MILICHOVSKÝ, Aleš KRMELA, Mariana TESAŘOVÁ, Karolina SVOBODOVÁ, Milan TALÍŘ and Jaroslav KOLLMANN. Digitální transformace pro inovace obchodních modelů v malých a středních podnicích v České republice - Jak posoudit digitální zralost. Online. 1st ed. Praha: GRADA Publishing, a.s., 2022, 312 pp. ISBN 978-80-271-6604-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Digitální transformace pro inovace obchodních modelů v malých a středních podnicích v České republice - Jak posoudit digitální zralost
Authors ŠIMBEROVÁ, Iveta, Jarmila STRAKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Robert ZICH, Vít CHLEBOVSKÝ, Alena KOCMANOVÁ, Jan VÁCHAL (203 Czech Republic, belonging to the institution), David SCHÜLLER, Lucie KAŇOVSKÁ, Lenka SMOLÍKOVÁ, František MILICHOVSKÝ, Aleš KRMELA, Mariana TESAŘOVÁ, Karolina SVOBODOVÁ, Milan TALÍŘ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jaroslav KOLLMANN (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Praha, 312 pp. 2022.
Publisher GRADA Publishing, a.s.
Other information
Original language English
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50204 Business and management
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
RIV identification code RIV/75081431:_____/22:00002302
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-80-271-6604-6
Keywords in English Digital transformation; business model innovation; SMEs; digital maturity
Tags INO_s, RIV22
Links TL02000215, research and development project.
Changed by Changed by: Mgr. Nikola Petříková, učo 28324. Changed: 6/1/2023 14:36.
Abstract
"Úvodní části knihy jsou věnovány trendům digitalizace ve světě a v Evropě a hybným silám digitální transformace obchodních podnikových modelů. Specifi kována je kategorie digitální zralosti a úrovně digitální zralosti, obchodní modely a jejich typologie včetně procesu jejich digitalizace. Následují kapitoly zahrnující problematiku obchodní strategie, podnikových procesů, podnikové výkonnosti a konkurenceschopnosti a inovačního potenciálu obchodních modelů. V navazující části jsou defi novány dopady digitalizace pro podnikovou praxi. Mezi stěžejní kapitoly náleží ty z oblasti metodologických přístupů k měření digitální transformace a digitální zralosti, klasifi kace přístupů měření digitální transformace obchodních modelů a charakteristiky výchozího konceptu digitální transformace podnikatelských aktivit. Ty jsou ukotveny v rámci hodnotového řetězce. Prezentován je i nově navržený metodický postup ke stanovení digitální zralosti podniku, včetně ukázek z navazujícího manuálu zpracovaného jako součást nově navrženémetodiky. V závěrečných částech knihy je prezentováno shrnutí metodologického rámce nově navržené metodiky, včetně nástrojů podnikové digitalizace a příkladů (scénářů) možného postupu digitalizace v různých typech podniků. Odborná kniha je dle provedené rešerše první publikací v České republice zaměřenou na digitalizační inovaci obchodních modelů. Lze ji tedy považovat za první kvalitativní posun v řešení této problematiky. Takto ucelený, teoreticky vymezený základ, a současně i prakticky pojaté řešení a výstupy s sebou nesou prvky jedinečnosti a originality v přístupu, stanoveném postupu i v prezentaci získaných výstupů. Kniha přináší zcela nové poznatky z oblasti digitalizace a projekce obchodních podnikových modelů. Součástí knihy jsou i stručné výtahy z jednotlivých praktických manuálů, popisy vzorových scénářů, nástroje hodnocení úrovně digitální zralosti podniku včetně očekávaných dopadů na obchodní výkonnost MSP."
PrintDisplayed: 17/5/2024 08:12