2022
Digitální transformace pro inovace obchodních modelů v malých a středních podnicích v České republice - Jak posoudit digitální zralost
ŠIMBEROVÁ, Iveta; Jarmila STRAKOVÁ; Robert ZICH; Vít CHLEBOVSKÝ; Alena KOCMANOVÁ et. al.Basic information
Original name
Digitální transformace pro inovace obchodních modelů v malých a středních podnicích v České republice - Jak posoudit digitální zralost
Authors
ŠIMBEROVÁ, Iveta; Jarmila STRAKOVÁ; Robert ZICH; Vít CHLEBOVSKÝ; Alena KOCMANOVÁ; Jan VÁCHAL; David SCHÜLLER; Lucie KAŇOVSKÁ; Lenka SMOLÍKOVÁ; František MILICHOVSKÝ; Aleš KRMELA; Mariana TESAŘOVÁ; Karolina SVOBODOVÁ; Milan TALÍŘ and Jaroslav KOLLMANN
Edition
1. vyd. Praha, 312 pp. 2022
Publisher
GRADA Publishing, a.s.
Other information
Language
English
Type of outcome
Book on a specialized topic
Field of Study
50204 Business and management
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Publication form
electronic version available online
References:
RIV identification code
RIV/75081431:_____/22:00002302
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN
978-80-271-6604-6
Keywords in English
Digital transformation; business model innovation; SMEs; digital maturity
Links
TL02000215, research and development project.
Changed: 6/1/2023 14:36, Mgr. Nikola Petříková
Abstract
In the original language
"Úvodní části knihy jsou věnovány trendům digitalizace ve světě a v Evropě a hybným silám digitální transformace obchodních podnikových modelů. Specifi kována je kategorie digitální zralosti a úrovně digitální zralosti, obchodní modely a jejich typologie včetně procesu jejich digitalizace. Následují kapitoly zahrnující problematiku obchodní strategie, podnikových procesů, podnikové výkonnosti a konkurenceschopnosti a inovačního potenciálu obchodních modelů. V navazující části jsou defi novány dopady digitalizace pro podnikovou praxi. Mezi stěžejní kapitoly náleží ty z oblasti metodologických přístupů k měření digitální transformace a digitální zralosti, klasifi kace přístupů měření digitální transformace obchodních modelů a charakteristiky výchozího konceptu digitální transformace podnikatelských aktivit. Ty jsou ukotveny v rámci hodnotového řetězce. Prezentován je i nově navržený metodický postup ke stanovení digitální zralosti podniku, včetně ukázek z navazujícího manuálu zpracovaného jako součást nově navrženémetodiky. V závěrečných částech knihy je prezentováno shrnutí metodologického rámce nově navržené metodiky, včetně nástrojů podnikové digitalizace a příkladů (scénářů) možného postupu digitalizace v různých typech podniků. Odborná kniha je dle provedené rešerše první publikací v České republice zaměřenou na digitalizační inovaci obchodních modelů. Lze ji tedy považovat za první kvalitativní posun v řešení této problematiky. Takto ucelený, teoreticky vymezený základ, a současně i prakticky pojaté řešení a výstupy s sebou nesou prvky jedinečnosti a originality v přístupu, stanoveném postupu i v prezentaci získaných výstupů. Kniha přináší zcela nové poznatky z oblasti digitalizace a projekce obchodních podnikových modelů. Součástí knihy jsou i stručné výtahy z jednotlivých praktických manuálů, popisy vzorových scénářů, nástroje hodnocení úrovně digitální zralosti podniku včetně očekávaných dopadů na obchodní výkonnost MSP."