B 2022

Digitální transformace pro inovace obchodních modelů v malých a středních podnicích v České republice - Jak posoudit digitální zralost

ŠIMBEROVÁ, Iveta, Jarmila STRAKOVÁ, Robert ZICH, Vít CHLEBOVSKÝ, Alena KOCMANOVÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Digitální transformace pro inovace obchodních modelů v malých a středních podnicích v České republice - Jak posoudit digitální zralost

Autoři

ŠIMBEROVÁ, Iveta, Jarmila STRAKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Robert ZICH, Vít CHLEBOVSKÝ, Alena KOCMANOVÁ, Jan VÁCHAL (203 Česká republika, domácí), David SCHÜLLER, Lucie KAŇOVSKÁ, Lenka SMOLÍKOVÁ, František MILICHOVSKÝ, Aleš KRMELA, Mariana TESAŘOVÁ, Karolina SVOBODOVÁ, Milan TALÍŘ (203 Česká republika, domácí) a Jaroslav KOLLMANN (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Praha, 312 s. 2022

Nakladatel

GRADA Publishing, a.s.

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50204 Business and management

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/75081431:_____/22:00002302

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-80-271-6604-6

Klíčová slova anglicky

Digital transformation; business model innovation; SMEs; digital maturity

Štítky

Návaznosti

TL02000215, projekt VaV.
Změněno: 6. 1. 2023 14:36, Mgr. Nikola Petříková

Anotace

V originále

"Úvodní části knihy jsou věnovány trendům digitalizace ve světě a v Evropě a hybným silám digitální transformace obchodních podnikových modelů. Specifi kována je kategorie digitální zralosti a úrovně digitální zralosti, obchodní modely a jejich typologie včetně procesu jejich digitalizace. Následují kapitoly zahrnující problematiku obchodní strategie, podnikových procesů, podnikové výkonnosti a konkurenceschopnosti a inovačního potenciálu obchodních modelů. V navazující části jsou defi novány dopady digitalizace pro podnikovou praxi. Mezi stěžejní kapitoly náleží ty z oblasti metodologických přístupů k měření digitální transformace a digitální zralosti, klasifi kace přístupů měření digitální transformace obchodních modelů a charakteristiky výchozího konceptu digitální transformace podnikatelských aktivit. Ty jsou ukotveny v rámci hodnotového řetězce. Prezentován je i nově navržený metodický postup ke stanovení digitální zralosti podniku, včetně ukázek z navazujícího manuálu zpracovaného jako součást nově navrženémetodiky. V závěrečných částech knihy je prezentováno shrnutí metodologického rámce nově navržené metodiky, včetně nástrojů podnikové digitalizace a příkladů (scénářů) možného postupu digitalizace v různých typech podniků. Odborná kniha je dle provedené rešerše první publikací v České republice zaměřenou na digitalizační inovaci obchodních modelů. Lze ji tedy považovat za první kvalitativní posun v řešení této problematiky. Takto ucelený, teoreticky vymezený základ, a současně i prakticky pojaté řešení a výstupy s sebou nesou prvky jedinečnosti a originality v přístupu, stanoveném postupu i v prezentaci získaných výstupů. Kniha přináší zcela nové poznatky z oblasti digitalizace a projekce obchodních podnikových modelů. Součástí knihy jsou i stručné výtahy z jednotlivých praktických manuálů, popisy vzorových scénářů, nástroje hodnocení úrovně digitální zralosti podniku včetně očekávaných dopadů na obchodní výkonnost MSP."

Přiložené soubory