D 2009

Analýza konkurence jakou součást marketingové situační analýzy

MULAČOVÁ, Věra and Petr MULAČ

Basic information

Original name

Analýza konkurence jakou součást marketingové situační analýzy

Name (in English)

Competition analysis as a part of marketing situation analysis

Authors

MULAČOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor) and Petr MULAČ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Jihlava, Konkurence - teoretické a praktické aspekty, p. 205 - 211, 8 pp. 2009

Publisher

VŠPJ

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-80-87035-23-8

Keywords (in Czech)

Mapa konkurenčních skupin; analýza konkurenčních sil; profil konkurence

Keywords in English

Competitive groups mapping; analysis of competitive forces; competitors scanning
Změněno: 28/2/2011 10:24, Ing. Věra Mulačová, Ph.D.

Abstract

V originále

Cílem příspěvku je seznámení s teoretickými faktory konkurenčního prostředí, které ovlivňují proces strategického rozhodování. Každy podnik musí sledovat a analyzovat konkurenci v odvětví a vyhodnocovat změny svého podnikatelského prsotředí. Objasněna je metoda map konkurenčních skupin a analýzy konkurenčních sil s využitím modelu šesti sil podle Grovea.

In English

To discuss theoretical factors that influence the level of competition within marketing strategic decision making is the mail objective of this contributor paper. Each compeny has to monitor and analyse its particular competitive environment and assess the change occuring in the competitive environment. Methods of competitive maps and method six competitive forces of Grove are explained.