D
2009
Analýza konkurence jakou součást marketingové situační analýzy
MULAČOVÁ, Věra and Petr MULAČ
Basic information
Original name
Analýza konkurence jakou součást marketingové situační analýzy
Name (in English)
Competition analysis as a part of marketing situation analysis
Authors
MULAČOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor) and Petr MULAČ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Jihlava, Konkurence - teoretické a praktické aspekty, p. 205 - 211, 8 pp. 2009
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech)
Mapa konkurenčních skupin; analýza konkurenčních sil; profil konkurence
Keywords in English
Competitive groups mapping; analysis of competitive forces; competitors scanning
V originále
Cílem příspěvku je seznámení s teoretickými faktory konkurenčního prostředí, které ovlivňují proces strategického rozhodování. Každy podnik musí sledovat a analyzovat konkurenci v odvětví a vyhodnocovat změny svého podnikatelského prsotředí. Objasněna je metoda map konkurenčních skupin a analýzy konkurenčních sil s využitím modelu šesti sil podle Grovea.
In English
To discuss theoretical factors that influence the level of competition within marketing strategic decision making is the mail objective of this contributor paper. Each compeny has to monitor and analyse its particular competitive environment and assess the change occuring in the competitive environment. Methods of competitive maps and method six competitive forces of Grove are explained.
Displayed: 13/11/2024 04:40