D 2009

Marketingová strategie rozvoje povodí Orlické nádrže

MULAČOVÁ, Věra and Ludmila OPEKAROVÁ

Basic information

Original name

Marketingová strategie rozvoje povodí Orlické nádrže

Name (in English)

Marketing strategy of Orlik Reservoir area development

Authors

MULAČOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor) and Ludmila OPEKAROVÁ (203 Czech Republic)

Edition

České Budějovice, Revitalizace Orlické nádrže, 8 pp. 2009

Publisher

VŠTE

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/75081431:_____/09:00000168

ISBN

978-80-87278-29-1

Keywords in English

marketing strategy; marketing analysis; target groups; communication mix instruments

Tags

Změněno: 19/4/2010 08:39, Mgr. Lenka Bejlková

Abstract

V originále

Vodní nádrž Orlík plní vedle vodohospodářských úkolů řadu dalších funkcí, které zásadně ovlivňuji přilehlá území. Znečištění vody a z ní vyplývající odborné souvislosti mají dopad také do dalších oblastí, zejména ekonomické. Dotýkají se totiž bezprostředně obcí v mikroregionu povodí Orlické nádrže a jejich obyvatel z hledisek kvality života, podnikání, pracovních příležitostí, zájmových aktivit a příležitostí turismu a cestovního ruchu. Cílem příspěvku je metodický návrh přístupů k řešení marketingové strategie rozvoje povodí Orlické nádrže se zdůrazněním silných a slabých stránek mikroregionu a vymezením ohrožení a příležitostí včetně návrhu postupu pro tvorbu hlavních proměnných marketingového mixu. Příspěvek poskytne podněty pro zpracování konkrétních marketingových analýz, studií a projektů, vymezení cílových skupin a přístupů ke zpracování komunikačního mixu sledované oblasti.

In English

Orlik Reservoir provides not only hydrological task but as well a wide range of functions which effected whole reservoir area. Watter pollution and its consequenses have bad influence to other activities of the Orlik microsurroundings, they affected municipalities and quality of inhabitants level of living, but also economic activities, SME s business, job opportunities, service and hobby activities and of course utilisation of area for tourism and travel. In the contributory paper the metohodology of marketing strategy for Orlík area development is presented. The suggestion is based on the findings of the internal and external audit which draws attention to the critical subjekt strenghts and weaknesses and the opportunities and treahts facing the area Orlik Reservoir. From the analyses it will be possible to present target groups and discuss the solution of marketing mix instruments.