J 2020

User’s determination of a proper method for quantifying fuel consumption of a passenger car with compression ignition engine in specific operation conditions

SKRÚCANÝ, Tomáš, Mária STOPKOVÁ, Ondrej STOPKA, Alica KALAŠOVÁ, Peter OVČIARIK et. al.

Basic information

Original name

User’s determination of a proper method for quantifying fuel consumption of a passenger car with compression ignition engine in specific operation conditions

Authors

SKRÚCANÝ, Tomáš (guarantor), Mária STOPKOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution), Ondrej STOPKA (703 Slovakia, belonging to the institution), Alica KALAŠOVÁ and Peter OVČIARIK

Edition

Open Engineering, Warsaw, Poland, DE GRUYTER Poland, Bogumiła Zuga 32A Str. 01-811 Warsaw, Poland, 2020, 2391-5439

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50703 Transport planning and social aspects of transport

Country of publisher

Poland

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

URL

RIV identification code

RIV/75081431:_____/20:00002206

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

UT WoS

000596498500001

Keywords in English

Fuel consumption; compression ignition engine; deviation rate; operating mode; measurement reliability

Tags

RIV21, TSD_z, WOS

Links

LTC19009, research and development project.
Změněno: 30/11/2021 14:54, Mgr. Nikola Petříková

Abstract

V originále

Prezentovaný výzkum se zabývá měřením a vyhodnocováním spotřeby paliva vznětových motorů osobních automobilů různými metodami a v různých provozních režimech. Hlavním cílem je porovnat různé postupy experimentálního zkoumání spotřeby paliva automobilů z hlediska jejich přesnosti. Měření byla provedena na motorovém vozidle Citroen Berlingo. Samotný výzkum je zaměřen na realizaci a vyhodnocení předmětné spotřeby třemi různými metodami, a to výpočtem ze spotřebovaného množství paliva měřeného na průtokoměru čerpací stanice (stojanem čerpadla), záznamem dat z palubního počítače a získáním dat z konkrétní aplikace. Vzhledem k tomu, že specifický styl jízdy má významný vliv na spotřebu paliva, konkrétní kontroly byly prováděny ve třech provozních režimech, kdy samotné jízdy byly prováděny za účelem měření spotřeby ve vztahu k ekonomickému, běžnému a dynamickému stylu jízdy. Testované vozidlo jelo na čtyřech zadaných trasách, které se lišily délkou, maximální povolenou rychlostí na jednotlivých úsecích a počtem křižovatek nebo poměrem městských silnic. Za tímto účelem experimentální výzkum vyústil ve formulaci doporučení a postupů včetně vhodných metod k zajištění spolehlivosti měření spotřeby paliva s ohledem na různé provozní režimy osobních automobilů.
Displayed: 20/11/2024 08:19