Detailed Information on Publication Record
2020
User’s determination of a proper method for quantifying fuel consumption of a passenger car with compression ignition engine in specific operation conditions
SKRÚCANÝ, Tomáš, Mária STOPKOVÁ, Ondrej STOPKA, Alica KALAŠOVÁ, Peter OVČIARIK et. al.Basic information
Original name
User’s determination of a proper method for quantifying fuel consumption of a passenger car with compression ignition engine in specific operation conditions
Authors
SKRÚCANÝ, Tomáš (guarantor), Mária STOPKOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution), Ondrej STOPKA (703 Slovakia, belonging to the institution), Alica KALAŠOVÁ and Peter OVČIARIK
Edition
Open Engineering, Warsaw, Poland, DE GRUYTER Poland, Bogumiła Zuga 32A Str. 01-811 Warsaw, Poland, 2020, 2391-5439
Other information
Language
English
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50703 Transport planning and social aspects of transport
Country of publisher
Poland
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/75081431:_____/20:00002206
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
UT WoS
000596498500001
Keywords in English
Fuel consumption; compression ignition engine; deviation rate; operating mode; measurement reliability
Links
LTC19009, research and development project.
Změněno: 30/11/2021 14:54, Mgr. Nikola Petříková
Abstract
V originále
Prezentovaný výzkum se zabývá měřením a vyhodnocováním spotřeby paliva vznětových motorů osobních automobilů různými metodami a v různých provozních režimech. Hlavním cílem je porovnat různé postupy experimentálního zkoumání spotřeby paliva automobilů z hlediska jejich přesnosti. Měření byla provedena na motorovém vozidle Citroen Berlingo. Samotný výzkum je zaměřen na realizaci a vyhodnocení předmětné spotřeby třemi různými metodami, a to výpočtem ze spotřebovaného množství paliva měřeného na průtokoměru čerpací stanice (stojanem čerpadla), záznamem dat z palubního počítače a získáním dat z konkrétní aplikace. Vzhledem k tomu, že specifický styl jízdy má významný vliv na spotřebu paliva, konkrétní kontroly byly prováděny ve třech provozních režimech, kdy samotné jízdy byly prováděny za účelem měření spotřeby ve vztahu k ekonomickému, běžnému a dynamickému stylu jízdy. Testované vozidlo jelo na čtyřech zadaných trasách, které se lišily délkou, maximální povolenou rychlostí na jednotlivých úsecích a počtem křižovatek nebo poměrem městských silnic. Za tímto účelem experimentální výzkum vyústil ve formulaci doporučení a postupů včetně vhodných metod k zajištění spolehlivosti měření spotřeby paliva s ohledem na různé provozní režimy osobních automobilů.