SKRÚCANÝ, Tomáš, Mária STOPKOVÁ, Ondrej STOPKA, Alica KALAŠOVÁ a Peter OVČIARIK. User’s determination of a proper method for quantifying fuel consumption of a passenger car with compression ignition engine in specific operation conditions. Open Engineering. Warsaw, Poland: DE GRUYTER Poland, Bogumiła Zuga 32A Str. 01-811 Warsaw, Poland, 2020, roč. 11, č. 1, s. 151-160. ISSN 2391-5439.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název User’s determination of a proper method for quantifying fuel consumption of a passenger car with compression ignition engine in specific operation conditions
Autoři SKRÚCANÝ, Tomáš (garant), Mária STOPKOVÁ (703 Slovensko, domácí), Ondrej STOPKA (703 Slovensko, domácí), Alica KALAŠOVÁ a Peter OVČIARIK.
Vydání Open Engineering, Warsaw, Poland, DE GRUYTER Poland, Bogumiła Zuga 32A Str. 01-811 Warsaw, Poland, 2020, 2391-5439.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50703 Transport planning and social aspects of transport
Stát vydavatele Polsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/75081431:_____/20:00002206
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
UT WoS 000596498500001
Klíčová slova anglicky Fuel consumption; compression ignition engine; deviation rate; operating mode; measurement reliability
Štítky RIV21, TSD_z, WOS
Návaznosti LTC19009, projekt VaV.
Změnil Změnila: Mgr. Nikola Petříková, učo 28324. Změněno: 30. 11. 2021 14:54.
Anotace
Prezentovaný výzkum se zabývá měřením a vyhodnocováním spotřeby paliva vznětových motorů osobních automobilů různými metodami a v různých provozních režimech. Hlavním cílem je porovnat různé postupy experimentálního zkoumání spotřeby paliva automobilů z hlediska jejich přesnosti. Měření byla provedena na motorovém vozidle Citroen Berlingo. Samotný výzkum je zaměřen na realizaci a vyhodnocení předmětné spotřeby třemi různými metodami, a to výpočtem ze spotřebovaného množství paliva měřeného na průtokoměru čerpací stanice (stojanem čerpadla), záznamem dat z palubního počítače a získáním dat z konkrétní aplikace. Vzhledem k tomu, že specifický styl jízdy má významný vliv na spotřebu paliva, konkrétní kontroly byly prováděny ve třech provozních režimech, kdy samotné jízdy byly prováděny za účelem měření spotřeby ve vztahu k ekonomickému, běžnému a dynamickému stylu jízdy. Testované vozidlo jelo na čtyřech zadaných trasách, které se lišily délkou, maximální povolenou rychlostí na jednotlivých úsecích a počtem křižovatek nebo poměrem městských silnic. Za tímto účelem experimentální výzkum vyústil ve formulaci doporučení a postupů včetně vhodných metod k zajištění spolehlivosti měření spotřeby paliva s ohledem na různé provozní režimy osobních automobilů.
VytisknoutZobrazeno: 12. 10. 2024 15:16