2020
User’s determination of a proper method for quantifying fuel consumption of a passenger car with compression ignition engine in specific operation conditions
SKRÚCANÝ, Tomáš; Mária STOPKOVÁ; Ondrej STOPKA; Alica KALAŠOVÁ; Peter OVČIARIK et. al.Basic information
Original name
User’s determination of a proper method for quantifying fuel consumption of a passenger car with compression ignition engine in specific operation conditions
Authors
SKRÚCANÝ, Tomáš (guarantor); Mária STOPKOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution); Ondrej STOPKA (703 Slovakia, belonging to the institution); Alica KALAŠOVÁ and Peter OVČIARIK
Edition
Open Engineering, Warsaw, Poland, DE GRUYTER Poland, Bogumiła Zuga 32A Str. 01-811 Warsaw, Poland, 2020, 2391-5439
Other information
Language
English
Type of outcome
Article in a journal
Field of Study
50703 Transport planning and social aspects of transport
Country of publisher
Poland
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
References:
RIV identification code
RIV/75081431:_____/20:00002206
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
UT WoS
000596498500001
Keywords in English
Fuel consumption; compression ignition engine; deviation rate; operating mode; measurement reliability
Links
LTC19009, research and development project.
Changed: 30/11/2021 14:54, Mgr. Nikola Petříková
Abstract
V originále
Prezentovaný výzkum se zabývá měřením a vyhodnocováním spotřeby paliva vznětových motorů osobních automobilů různými metodami a v různých provozních režimech. Hlavním cílem je porovnat různé postupy experimentálního zkoumání spotřeby paliva automobilů z hlediska jejich přesnosti. Měření byla provedena na motorovém vozidle Citroen Berlingo. Samotný výzkum je zaměřen na realizaci a vyhodnocení předmětné spotřeby třemi různými metodami, a to výpočtem ze spotřebovaného množství paliva měřeného na průtokoměru čerpací stanice (stojanem čerpadla), záznamem dat z palubního počítače a získáním dat z konkrétní aplikace. Vzhledem k tomu, že specifický styl jízdy má významný vliv na spotřebu paliva, konkrétní kontroly byly prováděny ve třech provozních režimech, kdy samotné jízdy byly prováděny za účelem měření spotřeby ve vztahu k ekonomickému, běžnému a dynamickému stylu jízdy. Testované vozidlo jelo na čtyřech zadaných trasách, které se lišily délkou, maximální povolenou rychlostí na jednotlivých úsecích a počtem křižovatek nebo poměrem městských silnic. Za tímto účelem experimentální výzkum vyústil ve formulaci doporučení a postupů včetně vhodných metod k zajištění spolehlivosti měření spotřeby paliva s ohledem na různé provozní režimy osobních automobilů.