J 2020

User’s determination of a proper method for quantifying fuel consumption of a passenger car with compression ignition engine in specific operation conditions

SKRÚCANÝ, Tomáš; Mária STOPKOVÁ; Ondrej STOPKA; Alica KALAŠOVÁ; Peter OVČIARIK et. al.

Basic information

Original name

User’s determination of a proper method for quantifying fuel consumption of a passenger car with compression ignition engine in specific operation conditions

Authors

SKRÚCANÝ, Tomáš (guarantor); Mária STOPKOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution); Ondrej STOPKA (703 Slovakia, belonging to the institution); Alica KALAŠOVÁ and Peter OVČIARIK

Edition

Open Engineering, Warsaw, Poland, DE GRUYTER Poland, Bogumiła Zuga 32A Str. 01-811 Warsaw, Poland, 2020, 2391-5439

Other information

Language

English

Type of outcome

Article in a journal

Field of Study

50703 Transport planning and social aspects of transport

Country of publisher

Poland

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

References:

RIV identification code

RIV/75081431:_____/20:00002206

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

UT WoS

000596498500001

Keywords in English

Fuel consumption; compression ignition engine; deviation rate; operating mode; measurement reliability

Tags

Links

LTC19009, research and development project.
Changed: 30/11/2021 14:54, Mgr. Nikola Petříková

Abstract

V originále

Prezentovaný výzkum se zabývá měřením a vyhodnocováním spotřeby paliva vznětových motorů osobních automobilů různými metodami a v různých provozních režimech. Hlavním cílem je porovnat různé postupy experimentálního zkoumání spotřeby paliva automobilů z hlediska jejich přesnosti. Měření byla provedena na motorovém vozidle Citroen Berlingo. Samotný výzkum je zaměřen na realizaci a vyhodnocení předmětné spotřeby třemi různými metodami, a to výpočtem ze spotřebovaného množství paliva měřeného na průtokoměru čerpací stanice (stojanem čerpadla), záznamem dat z palubního počítače a získáním dat z konkrétní aplikace. Vzhledem k tomu, že specifický styl jízdy má významný vliv na spotřebu paliva, konkrétní kontroly byly prováděny ve třech provozních režimech, kdy samotné jízdy byly prováděny za účelem měření spotřeby ve vztahu k ekonomickému, běžnému a dynamickému stylu jízdy. Testované vozidlo jelo na čtyřech zadaných trasách, které se lišily délkou, maximální povolenou rychlostí na jednotlivých úsecích a počtem křižovatek nebo poměrem městských silnic. Za tímto účelem experimentální výzkum vyústil ve formulaci doporučení a postupů včetně vhodných metod k zajištění spolehlivosti měření spotřeby paliva s ohledem na různé provozní režimy osobních automobilů.

Files attached

User_s_determination_of_a_proper_method_for_quantifying_fuel_consumption_of_a_passenger_car_with_compression_ignition_engine_in_specific_operation_conditions_-_Stopka.pdf
Request the author's version of the file