2020
User’s determination of a proper method for quantifying fuel consumption of a passenger car with compression ignition engine in specific operation conditions
SKRÚCANÝ, Tomáš, Mária STOPKOVÁ, Ondrej STOPKA, Alica KALAŠOVÁ, Peter OVČIARIK et. al.Základní údaje
Originální název
User’s determination of a proper method for quantifying fuel consumption of a passenger car with compression ignition engine in specific operation conditions
Autoři
SKRÚCANÝ, Tomáš (garant), Mária STOPKOVÁ (703 Slovensko, domácí), Ondrej STOPKA (703 Slovensko, domácí), Alica KALAŠOVÁ a Peter OVČIARIK
Vydání
Open Engineering, Warsaw, Poland, DE GRUYTER Poland, Bogumiła Zuga 32A Str. 01-811 Warsaw, Poland, 2020, 2391-5439
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50703 Transport planning and social aspects of transport
Stát vydavatele
Polsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/75081431:_____/20:00002206
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
UT WoS
000596498500001
Klíčová slova anglicky
Fuel consumption; compression ignition engine; deviation rate; operating mode; measurement reliability
Návaznosti
LTC19009, projekt VaV.
Změněno: 30. 11. 2021 14:54, Mgr. Nikola Petříková
Anotace
V originále
Prezentovaný výzkum se zabývá měřením a vyhodnocováním spotřeby paliva vznětových motorů osobních automobilů různými metodami a v různých provozních režimech. Hlavním cílem je porovnat různé postupy experimentálního zkoumání spotřeby paliva automobilů z hlediska jejich přesnosti. Měření byla provedena na motorovém vozidle Citroen Berlingo. Samotný výzkum je zaměřen na realizaci a vyhodnocení předmětné spotřeby třemi různými metodami, a to výpočtem ze spotřebovaného množství paliva měřeného na průtokoměru čerpací stanice (stojanem čerpadla), záznamem dat z palubního počítače a získáním dat z konkrétní aplikace. Vzhledem k tomu, že specifický styl jízdy má významný vliv na spotřebu paliva, konkrétní kontroly byly prováděny ve třech provozních režimech, kdy samotné jízdy byly prováděny za účelem měření spotřeby ve vztahu k ekonomickému, běžnému a dynamickému stylu jízdy. Testované vozidlo jelo na čtyřech zadaných trasách, které se lišily délkou, maximální povolenou rychlostí na jednotlivých úsecích a počtem křižovatek nebo poměrem městských silnic. Za tímto účelem experimentální výzkum vyústil ve formulaci doporučení a postupů včetně vhodných metod k zajištění spolehlivosti měření spotřeby paliva s ohledem na různé provozní režimy osobních automobilů.