SKRÚCANÝ, Tomáš, Mária STOPKOVÁ, Ondrej STOPKA, Alica KALAŠOVÁ and Peter OVČIARIK. User’s determination of a proper method for quantifying fuel consumption of a passenger car with compression ignition engine in specific operation conditions. Open Engineering. Warsaw, Poland: DE GRUYTER Poland, Bogumiła Zuga 32A Str. 01-811 Warsaw, Poland, 2020, vol. 11, No 1, p. 151-160. ISSN 2391-5439.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name User’s determination of a proper method for quantifying fuel consumption of a passenger car with compression ignition engine in specific operation conditions
Authors SKRÚCANÝ, Tomáš (guarantor), Mária STOPKOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution), Ondrej STOPKA (703 Slovakia, belonging to the institution), Alica KALAŠOVÁ and Peter OVČIARIK.
Edition Open Engineering, Warsaw, Poland, DE GRUYTER Poland, Bogumiła Zuga 32A Str. 01-811 Warsaw, Poland, 2020, 2391-5439.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50703 Transport planning and social aspects of transport
Country of publisher Poland
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/75081431:_____/20:00002206
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
UT WoS 000596498500001
Keywords in English Fuel consumption; compression ignition engine; deviation rate; operating mode; measurement reliability
Tags RIV21, TSD_z, WOS
Links LTC19009, research and development project.
Changed by Changed by: Mgr. Nikola Petříková, učo 28324. Changed: 30/11/2021 14:54.
Abstract
Prezentovaný výzkum se zabývá měřením a vyhodnocováním spotřeby paliva vznětových motorů osobních automobilů různými metodami a v různých provozních režimech. Hlavním cílem je porovnat různé postupy experimentálního zkoumání spotřeby paliva automobilů z hlediska jejich přesnosti. Měření byla provedena na motorovém vozidle Citroen Berlingo. Samotný výzkum je zaměřen na realizaci a vyhodnocení předmětné spotřeby třemi různými metodami, a to výpočtem ze spotřebovaného množství paliva měřeného na průtokoměru čerpací stanice (stojanem čerpadla), záznamem dat z palubního počítače a získáním dat z konkrétní aplikace. Vzhledem k tomu, že specifický styl jízdy má významný vliv na spotřebu paliva, konkrétní kontroly byly prováděny ve třech provozních režimech, kdy samotné jízdy byly prováděny za účelem měření spotřeby ve vztahu k ekonomickému, běžnému a dynamickému stylu jízdy. Testované vozidlo jelo na čtyřech zadaných trasách, které se lišily délkou, maximální povolenou rychlostí na jednotlivých úsecích a počtem křižovatek nebo poměrem městských silnic. Za tímto účelem experimentální výzkum vyústil ve formulaci doporučení a postupů včetně vhodných metod k zajištění spolehlivosti měření spotřeby paliva s ohledem na různé provozní režimy osobních automobilů.
PrintDisplayed: 12/10/2024 17:19