Informační systém VŠTE
ŠEDIVÝ, Josef a Jiří ČEJKA. Discussion of operational transport analysis methods and the practical application of queuing theory to stationary traffic. In Gašparík, J., Zitrický, V., Bartuška, L., Čamaj, J. Transportation Research Procedia. Volume 53. Amsterdam, The Netherlands: Elsevier B.V. s. 196 - 203, 328 s. ISSN 2352-1457. 2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Discussion of operational transport analysis methods and the practical application of queuing theory to stationary traffic
Autoři ŠEDIVÝ, Josef (203 Česká republika, garant, domácí) a Jiří ČEJKA (203 Česká republika, domácí).
Vydání Volume 53. Amsterdam, The Netherlands, Transportation Research Procedia, od s. 196 - 203, 328 s. 2021.
Nakladatel Elsevier B.V.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10102 Applied mathematics
Stát vydavatele Nizozemské království
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/75081431:_____/21:00002094
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISSN 2352-1457
Klíčová slova anglicky Logistics; Operational research; Optimization methods; Queuing theory method; Stationary traffic
Štítky OVY, RIV21, SCOPUS
Změnil Změnila: Mgr. Nikola Petříková, učo 28324. Změněno: 24. 6. 2021 17:34.
Anotace
The first step in the operational research into solving real decision-making problems is to recognize and define an emerging problem. In companies, investment decision-making is one of the most important tasks and is usually assigned to executives at various management levels. Such decisions include those on the acceptance or rejection of certain projects and, where the public sector is concerned, the application of the Public Procurement Act. The details of this Act were specified in a previous paper. This paper focuses on the use of operational research methods in logistics technologies, in particular to stationary traffic design. The presented problem is solved through the application of Queuing Theory. This method is used to determine the occupancy of a car park at a pre-selected location.
Zobrazeno: 29. 3. 2024 00:30