DUŠEK, Radim. A decision-making method based on consumer spending data. In J. Horák, J. Vrbka and Z. Rowland (Eds.). SHS Web of Conferences. Volume 73. Les Ulis, Francie: EDP Sciences. s. nestránkováno, 5 s. ISBN 978-2-7598-9094-1. 2020.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název A decision-making method based on consumer spending data
Autoři DUŠEK, Radim (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Volume 73. Les Ulis, Francie, SHS Web of Conferences, od s. nestránkováno, 5 s. 2020.
Nakladatel EDP Sciences
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Francie
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/75081431:_____/20:00002060
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN 978-2-7598-9094-1
UT WoS 000648964700006
Klíčová slova anglicky decision-making method; geomarketing; consumer spending; GIS software; SMEs
Štítky NE_MAN, RIV21, WOS
Změnil Změnila: Mgr. Nikola Petříková, učo 28324. Změněno: 10. 6. 2021 14:43.
Anotace
The aim of the paper is to introduce method which allows to calculate the estimation of the total consumer spending for 2019 in different regions of the Czech Republic. Presented method is based on combination of publicly available consumer spending data sets and geomarketing information. It can be applied to estimate consumer spending in total or for example only in one specific consumption expenditure group. Thus obtained findings, that can be visualized on a map with the use of GIS software, can be considered as a basis for more effective SMEs' marketing and management decision-making process concerning Czech Republic local consumer goods markets` size and characteristics as well as for forecasting future growth rate.
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 13:44