POLLÁK, František, Peter DORČÁK and Peter MARKOVIČ. Corporate Reputation of Family-Owned Businesses: Parent Companies vs. Their Brands. Information. Basel: MDPI, vol. 12, No 2, p. Nestránkováno, 16 pp. ISSN 2078-2489. doi:10.3390/info12020089. 2021.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Corporate Reputation of Family-Owned Businesses: Parent Companies vs. Their Brands
Name in Czech Korporátní reputace rodinných podniků: Mateřské společnosti vs. jejich značky
Authors POLLÁK, František (703 Slovakia, guarantor, belonging to the institution), Peter DORČÁK and Peter MARKOVIČ.
Edition Information, Basel, MDPI, 2021, 2078-2489.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Switzerland
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/75081431:_____/21:00001967
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
Doi http://dx.doi.org/10.3390/info12020089
UT WoS 000622562000001
Keywords (in Czech) management reputace; online reputačný management; rozvoj značky; distribuce informací; rodinný podnik; obchodní následnictví
Keywords in English reputation management; online reputation management; brand development; information distribution; family business; business succession
Tags NE_STM, RIV20, WOS
Changed by Changed by: Ing. Barbora Langšádlová, učo 16591. Changed: 7/4/2021 09:01.
Abstract
The reputation of companies is one of their key success factors. It is therefore necessary to value this intangible asset. In order to detect possible threats quickly, continuous monitoring of corporate reputation plays an important role in this valuation process. Family businesses are an ideal object for reputation management research, as through their brands they integrate tradition and addressability at the same time. The main aim of the paper is to discuss the issue of innovative approaches to the online reputation management. We performed an in-depth analysis of online reputation through an Advanced sentiment analysis on the significant sample of ten largest family-owned businesses in the world. Taking into account all relevant determinants of reputation such as Google as well as major social networks, namely Facebook, Twitter, YouTube, and LinkedIn. As there is a noticeable difference between the marketing communication of the parent company and the marketing communication of the brand owned by the company, the findings of the analyses will provide a better insight into the issue of sustainable brand development. By identify good practices, as well as highlighting weaknesses, our research has the ambition to contribute to the shift of knowledge in the field of reputation management.
Abstract (in Czech)
Reputace společností je jedním z klíčových faktorů úspěchu. Proto je třeba zhodnocovat toto nehmotný majetek. Aby rychle odhalit možné hrozby hraje v tomto procesu zhodnocování důležitou roli neustálé monitorování reputace společnosti. Rodinné podniky jsou ideálním objektem pro výzkum v oblasti managementu reputace, protože prostřednictvím svých značek integrují tradici a adresnost současně. Hlavním cílem příspěvku je diskutovat o otázce inovativních přístupů ke správě online reputace. Provedli jsme hloubkovou analýzu online reputace prostřednictvím rozšířené analýzy sentimentu na významné vzorku deseti největších rodinných podniků na světě. Berouce v úvahu všechny relevantní determinanty reputace, jako je Google, stejně jako hlavní sociální sítě, konkrétně Facebook, Twitter, YouTube a LinkedIn. Na základě zjištění jsme identifikovali viditelný rozdíl mezi marketingovou komunikací mateřské společnosti a marketingovou komunikací značky ve vlastnictví společnosti, zjištění vyplývající z analýz poskytnou detailnější pohled na problematiky udržitelného rozvoje značky. Identifikací osvědčených postupů a zvýrazněním slabin má náš výzkum ambici přispět k posunu poznání v oblasti řízení reputace.
PrintDisplayed: 29/3/2024 09:49