D
2018
Loyalty programs and customer preferences
STUCHLÝ, Jaroslav; Tsolmon JAMBAL and Lenka LIŽBETINOVÁ
Basic information
Original name
Loyalty programs and customer preferences
Name in Czech
Věrnostní programy a preference zákazníků
Authors
STUCHLÝ, Jaroslav (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution);
Tsolmon JAMBAL (496 Mongolia, belonging to the institution) and
Lenka LIŽBETINOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Norristown, Vision 2020: Sustainable Economic Development and Application of Innovation Management, p. 8321-8328, 8 pp. 2018
Publisher
International Business Information Management Association, IBIMA
Other information
Type of outcome
Proceedings paper
Field of Study
50204 Business and management
Country of publisher
United States of America
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Publication form
electronic version available online
RIV identification code
RIV/75081431:_____/18:00001964
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech)
Preference zákazníků; Věrnostní programy; Výhody věrnostních programů; Jihočeský kraj
Keywords in English
Customer preferences; Loyalty programs; Loyalty programs benefits; South Bohemian Region
V originále
The aim of the article is to comparate various forms of benefits provided by companies in the South Bohemian region to their customers and preferences that customers attribute to these forms of loyalty program. The research was conducted on the basis of a questionnaire survey conducted by teachers and students of VŠTE in České Budějovice in 2018. Data from 21 benefit forms was summed up into variables describing the offer of these benefits and customer preferences following these forms of loyalty programs. Also, the properties of these variables were analyzed, the properties of interdependencies, including the dependence on the identified identification variables. Copyright © 2018 International Business Information Management Association (IBIMA).
In Czech
Cílem článku je porovnat různé formy výhod poskytovaných společnostmi v Jihočeském kraji svým zákazníkům a preferencím, které zákazníci těmto formám věrnostního programu připisují. Výzkum byl proveden na základě dotazníkového šetření učitelů a studentů VŠTE v Českých Budějovicích v roce 2018. Data z 21 forem výhod byla shrnuta do proměnných popisujících nabídku těchto výhod a preference zákazníků v návaznosti na tyto formy věrnostních programů. Rovněž byly analyzovány vlastnosti těchto proměnných, vlastnosti vzájemných závislostí, včetně závislosti na identifikovaných identifikačních proměnných. Copyright © 2018 International Business Information Management Association (IBIMA).
Displayed: 16/7/2025 15:06