D 2018

Loyalty programs and customer preferences

STUCHLÝ, Jaroslav; Tsolmon JAMBAL and Lenka LIŽBETINOVÁ

Basic information

Original name

Loyalty programs and customer preferences

Name in Czech

Věrnostní programy a preference zákazníků

Authors

STUCHLÝ, Jaroslav (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution); Tsolmon JAMBAL (496 Mongolia, belonging to the institution) and Lenka LIŽBETINOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Norristown, Vision 2020: Sustainable Economic Development and Application of Innovation Management, p. 8321-8328, 8 pp. 2018

Publisher

International Business Information Management Association, IBIMA

Other information

Language

English

Type of outcome

Proceedings paper

Field of Study

50204 Business and management

Country of publisher

United States of America

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Publication form

electronic version available online

RIV identification code

RIV/75081431:_____/18:00001964

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-0-9998551-1-9

UT WoS

000508553209033

Keywords (in Czech)

Preference zákazníků; Věrnostní programy; Výhody věrnostních programů; Jihočeský kraj

Keywords in English

Customer preferences; Loyalty programs; Loyalty programs benefits; South Bohemian Region

Tags

RIV20, STM_a, WOS
Changed: 8/4/2021 09:39, Mgr. Milada Šanderová

Abstract

ORIG CZ

V originále

The aim of the article is to comparate various forms of benefits provided by companies in the South Bohemian region to their customers and preferences that customers attribute to these forms of loyalty program. The research was conducted on the basis of a questionnaire survey conducted by teachers and students of VŠTE in České Budějovice in 2018. Data from 21 benefit forms was summed up into variables describing the offer of these benefits and customer preferences following these forms of loyalty programs. Also, the properties of these variables were analyzed, the properties of interdependencies, including the dependence on the identified identification variables. Copyright © 2018 International Business Information Management Association (IBIMA).

In Czech

Cílem článku je porovnat různé formy výhod poskytovaných společnostmi v Jihočeském kraji svým zákazníkům a preferencím, které zákazníci těmto formám věrnostního programu připisují. Výzkum byl proveden na základě dotazníkového šetření učitelů a studentů VŠTE v Českých Budějovicích v roce 2018. Data z 21 forem výhod byla shrnuta do proměnných popisujících nabídku těchto výhod a preference zákazníků v návaznosti na tyto formy věrnostních programů. Rovněž byly analyzovány vlastnosti těchto proměnných, vlastnosti vzájemných závislostí, včetně závislosti na identifikovaných identifikačních proměnných. Copyright © 2018 International Business Information Management Association (IBIMA).
Displayed: 16/7/2025 15:06