J
		
		2020
			
	    
Theoretical and practical view on determinants of education as a productive element of individual and household consumption in the context of future challenges of the Slovak republic
	    PSÁRSKA, Marianna and Jakub HORÁK
	
	
	
	    
	
     
 
	
	Basic information
	
		Original name
		Theoretical and practical view on determinants of education as a productive element of individual and household consumption in the context of future challenges of the Slovak republic
	 
	
		Name in Czech
		Teoretický a praktický pohled na determinanty vzdělávání jako produktivní prvek spotřeby jednotlivce a domácnosti v kontextu budoucích výzev Slovenské republiky
	 
				Authors
				PSÁRSKA, Marianna (703 Slovakia, guarantor, belonging to the institution) and 
Jakub HORÁK (203 Czech Republic, belonging to the institution)
 
			
				Edition
				 Ad Alta - Journal of Interdisciplinarity Research, Hradec Králové, Magnanimitas, 2020, 1804-7890
			 
		
Other information
		
	
		
			Type of outcome
			Article in a journal
		 
	
		
			Field of Study
			50200 5.2 Economics and Business
		 
	
		
			Country of publisher
			Czech Republic
		 
	
		
			Confidentiality degree
			is not subject to a state or trade secret
		 
	
		
			RIV identification code
			RIV/75081431:_____/20:00001959
		 
	
			
				Organization unit
				Institute of Technology and Business in České Budějovice
			 
		
		
		
			Keywords (in Czech)
			produktivní prvky spotřeby; alternativní teorie rozhodování; determinanty rozhodování; výdaje na vzdělávání; osobní přístup ke vzdělávání
		 
		
			Keywords in English
			productive elements of consumption; alternative decision-making theories; determinants of decision-making; expenditures on education; personal approach to education
		 
			
			
				
					In the original language
					The paper comprises analyses of the current situation and determinants of the selected productive element (primarily from the economic and psychological points of view) and then outlines probable challenges of future development in the Slovakia´s conditions in context of education. In terms of initial data sources, the paper follows from the Household Budget Survey statistics and research, own research and own questionnaire survey used for the purposes of this paper.
				 
				
					In Czech
					Příspěvek obsahuje analýzy současné situace a determinanty vybraného produktivního prvku (především z ekonomického a psychologického hlediska), a poté nastiňuje pravděpodobné výzvy budoucnosti vývoje vzdělávání v podmínkách Slovenska. Pokud jde o počáteční zdroje dat, příspěvek čerpá ze statistik a výzkumu z průzkumu rozpočtu domácnosti, vlastního výzkumu a vlastního dotazníkového šetření využitého pro účely této práce.
				  
				Displayed: 31/10/2025 14:00