2020
			
	    
	
	
    Theoretical and practical view on determinants of education as a productive element of individual and household consumption in the context of future challenges of the Slovak republic
PSÁRSKA, Marianna and Jakub HORÁKBasic information
Original name
Theoretical and practical view on determinants of education as a productive element of individual and household consumption in the context of future challenges of the Slovak republic
	Name in Czech
Teoretický a praktický pohled na determinanty vzdělávání jako produktivní prvek spotřeby jednotlivce a domácnosti v kontextu budoucích výzev Slovenské republiky
	Authors
PSÁRSKA, Marianna (703 Slovakia, guarantor, belonging to the institution) and Jakub HORÁK (203 Czech Republic, belonging to the institution)
			Edition
 Ad Alta - Journal of Interdisciplinarity Research, Hradec Králové, Magnanimitas, 2020, 1804-7890
			Other information
Language
English
		Type of outcome
Article in a journal
		Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
		Country of publisher
Czech Republic
		Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
		RIV identification code
RIV/75081431:_____/20:00001959
		Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
			UT WoS
000606326200043
		Keywords (in Czech)
produktivní prvky spotřeby; alternativní teorie rozhodování; determinanty rozhodování; výdaje na vzdělávání; osobní přístup ke vzdělávání
		Keywords in English
productive elements of consumption; alternative decision-making theories; determinants of decision-making; expenditures on education; personal approach to education
		
				
				Changed: 22/2/2021 10:44, Mgr. Milada Šanderová
				
		In the original language
The paper comprises analyses of the current situation and determinants of the selected productive element (primarily from the economic and psychological points of view) and then outlines probable challenges of future development in the Slovakia´s conditions in context of education. In terms of initial data sources, the paper follows from the Household Budget Survey statistics and research, own research and own questionnaire survey used for the purposes of this paper.
				In Czech
Příspěvek obsahuje analýzy současné situace a determinanty vybraného produktivního prvku (především z ekonomického a psychologického hlediska), a poté nastiňuje pravděpodobné výzvy budoucnosti vývoje vzdělávání v podmínkách Slovenska. Pokud jde o počáteční zdroje dat, příspěvek čerpá ze statistik a výzkumu z průzkumu rozpočtu domácnosti, vlastního výzkumu a vlastního dotazníkového šetření využitého pro účely této práce.