J
2020
Theoretical and practical view on determinants of education as a productive element of individual and household consumption in the context of future challenges of the Slovak republic
PSÁRSKA, Marianna a Jakub HORÁK
Základní údaje
Originální název
Theoretical and practical view on determinants of education as a productive element of individual and household consumption in the context of future challenges of the Slovak republic
Název česky
Teoretický a praktický pohled na determinanty vzdělávání jako produktivní prvek spotřeby jednotlivce a domácnosti v kontextu budoucích výzev Slovenské republiky
Autoři
PSÁRSKA, Marianna (703 Slovensko, garant, domácí) a
Jakub HORÁK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Ad Alta - Journal of Interdisciplinarity Research, Hradec Králové, Magnanimitas, 2020, 1804-7890
Další údaje
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/75081431:_____/20:00001959
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky
produktivní prvky spotřeby; alternativní teorie rozhodování; determinanty rozhodování; výdaje na vzdělávání; osobní přístup ke vzdělávání
Klíčová slova anglicky
productive elements of consumption; alternative decision-making theories; determinants of decision-making; expenditures on education; personal approach to education
V originále
The paper comprises analyses of the current situation and determinants of the selected productive element (primarily from the economic and psychological points of view) and then outlines probable challenges of future development in the Slovakia´s conditions in context of education. In terms of initial data sources, the paper follows from the Household Budget Survey statistics and research, own research and own questionnaire survey used for the purposes of this paper.
Česky
Příspěvek obsahuje analýzy současné situace a determinanty vybraného produktivního prvku (především z ekonomického a psychologického hlediska), a poté nastiňuje pravděpodobné výzvy budoucnosti vývoje vzdělávání v podmínkách Slovenska. Pokud jde o počáteční zdroje dat, příspěvek čerpá ze statistik a výzkumu z průzkumu rozpočtu domácnosti, vlastního výzkumu a vlastního dotazníkového šetření využitého pro účely této práce.
Zobrazeno: 14. 11. 2024 04:45