D 2020

Digitalization in Construction as an Educational Challenge for Universities

LOJDA, Jan, Otakar NĚMEC, Vladimír NÝVLT a Lenka LIŽBETINOVÁ

Základní údaje

Originální název

Digitalization in Construction as an Educational Challenge for Universities

Název česky

Digitalizace ve stavební výrobě jako vzdělávací výzva pro Univerzity

Autoři

LOJDA, Jan (203 Česká republika, garant, domácí), Otakar NĚMEC (203 Česká republika), Vladimír NÝVLT (203 Česká republika, domácí) a Lenka LIŽBETINOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Neuveden, IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, od s. 1-10, 10 s. 2020

Nakladatel

IOP Publishing

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50204 Business and management

Stát vydavatele

Velká Británie a Severní Irsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Kód RIV

RIV/75081431:_____/20:00001988

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISSN

Klíčová slova česky

digitalizace; stavebnictví; IT kompetence

Klíčová slova anglicky

digitalisation; constructions; IT competences

Štítky

Návaznosti

TL02000017, projekt VaV.
Změněno: 15. 1. 2021 14:08, Ing. Barbora Langšádlová

Anotace

V originále

Digitization in the construction industry has become a reality, and universities have incorporated it into their curricula. There is currently a high percentage of workers in the construction sector who are not familiar with the digital processing of documentation. The Institute of Technology and Business in České Budějovice responded to this demand with a research project of intergenerational education, which is being tested in a large construction company. Research results so far show that construction companies can be helped to educate their workers by guiding the sharing of skills and competences. The paper deals with testing of intergenerational sharing of IT competences in construction production. Testing the managed transfer of IT competences brings a new dimension to the education process that will enable accelerated adaptation of staff to new conditions. It will help companies to reduce their training costs and enable targeted training for a specific worker. The role of the university is in the professional guarantee of the transferred competences and the management of their transfer process. The article brings experience with this new educational methodology.

Česky

Digitalizace ve stavebnictví se stala realitou. Univerzity a jejich stavební fakulty musí nyní zahrnout tuto oblast do svých studijních programů. Institut technický a technologický na Vysoké škole ekonomiky a managementu v Českých Budějovicích se zapojil do pomoci stavebním firmám adaptovat své pracovníky na novou situaci a pomoci jim v oblasti lidských zdrojů. Připravili a realizovali projekt zaměřený na sdílení kompetencí pracovníků ve stavební výrobě se zaměřením na digitalizaci. Jedná se o novou vzdělávací metodu mezigeneračního sdílení kompetencí. Tato vzdělávací metoda šetří firmám náklady na vzdělávání pracovníků a poskytuje starším i mladším pracovníkům cílené vzdělávání v důvěrném prostředí.

Přiložené soubory

Lojda_2020_IOP_Conf._Ser._3A_Mater._Sci._Eng._960_042095_souhrn.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru