BELÁS, Jaroslav, Khuramm Ajaz KHAN, Josef MAROUŠEK a Zoltán ROZSA. Perceptions of the importance of business ethics in SMEs: A comparative study of Czech and Slovak entrepreneurs. Ethics and Bioethics. Sciendo, roč. 10, 1-2, s. 96-106. ISSN 1338-5615. doi:10.2478/ebce-2020-0010. 2020.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Perceptions of the importance of business ethics in SMEs: A comparative study of Czech and Slovak entrepreneurs
Název česky Vnímání významu podnikatelské etiky v malých a středních podnicích: Srovnávací studie českých a slovenských podnikatelů
Autoři BELÁS, Jaroslav (203 Česká republika, garant), Khuramm Ajaz KHAN, Josef MAROUŠEK (203 Česká republika, domácí) a Zoltán ROZSA.
Vydání Ethics and Bioethics, Sciendo, 2020, 1338-5615.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 10401 Organic chemistry
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/75081431:_____/20:00001901
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Doi http://dx.doi.org/10.2478/ebce-2020-0010
Klíčová slova česky Podnikatelská etika; Česká republika; Slovensko; Malé a střední podniky
Klíčová slova anglicky Business ethics; Czech Republic; Slovakia; Small and medium-sized enterprises
Štítky CH, RIV20, SCOPUS
Změnil Změnila: Ing. Barbora Langšádlová, učo 16591. Změněno: 19. 1. 2021 13:01.
Anotace
This article focuses on the perception of the importance of business ethics among Czech and Slovak entrepreneurs (this includes business owners and managers) within the SME sector. The comparison is based on an analysis of the approach to business ethics according to a set of parameters, namely company size, years in business, and the gender and education of the entrepreneurs. Empirical research was conducted in 2020 on a sample set consisting of 454 respondents in the Czech Republic and 368 respondents in Slovakia. The most important outcome of the research was the finding that business ethics is considered extremely important in both countries. The research results not only revealed that just over 90% of Czech entrepreneurs and 88% of Slovak entrepreneurs within the SME sector agreed that they should take into account the moral and ethical consequences of their decisions, but that the structure of their answers was very similar. Also, of interest were the findings that women were more aware of business ethics than their male counterparts, as were those entrepreneurs who possessed a higher education over those with a secondary education.
Anotace česky
Tento článek se zaměřuje na vnímání významu podnikatelské etiky mezi českými a slovenskými podnikateli (včetně vlastníků a manažerů podniků) v sektoru malých a středních podniků. Srovnání je založeno na analýze přístupu k etice podnikání podle souboru parametrů, konkrétně velikosti společnosti, let podnikání a pohlaví a vzdělání podnikatelů. Empirický výzkum byl v roce 2020 proveden na souboru vzorků, který tvořilo 454 respondentů v České republice a 368 respondentů na Slovensku. Nejdůležitějším výsledkem výzkumu bylo zjištění, že etika podnikání je v obou zemích považována za nesmírně důležitou. Výsledky výzkumu odhalily nejen to, že jen něco málo přes 90% českých podnikatelů a 88% slovenských podnikatelů v sektoru malých a středních podniků souhlasilo, že by měli brát v úvahu morální a etické důsledky svých rozhodnutí, ale že struktura jejich odpovědí byla velmi podobná . Zajímavá byla také zjištění, že ženy si více uvědomovaly podnikatelskou etiku než jejich mužské protějšky, stejně jako podnikatelky, které získaly vyšší vzdělání než osoby se středním vzděláním.
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 15:33