J 2020

Innovation of business and marketing plan of growth strategy, business success and competitive advantage in exhibition industry

VANÍČKOVÁ, Radka and Szczepańska WOSZCZYNA

Basic information

Original name

Innovation of business and marketing plan of growth strategy, business success and competitive advantage in exhibition industry

Name in Czech

Inovace obchodního a marketingového plánu růstové strategie, obchodního úspěchu a konkurenční výhody ve výstavním průmyslu

Authors

VANÍČKOVÁ, Radka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Szczepańska WOSZCZYNA (616 Poland)

Edition

Polish Journal of Management Studies, CZESTOCHOWA, Polsko, CZESTOCHOWA UNIVERSITY OF TECHNOLOGY, FACULTY OF MANAGEMENT, Polsko, 2020, 2081-7452

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Poland

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

URL

RIV identification code

RIV/75081431:_____/20:00001853

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

DOI

http://dx.doi.org/10.17512/pjms.2020.21.2.30

Keywords (in Czech)

strategické plánování a rozhodovaní proces; obchodní a marketingový plán; produktové portfolio; marketing služeb; obchodní a marketingové inovace

Keywords in English

strategic planning and decision-making; business and marketing plan; product's portfolio; marketing of services; innovation in business and marketing

Tags

RIV20, RZI, SCOPUS
Změněno: 15/12/2020 14:38, Kateřina Nygrýnová

Abstract

ORIG CZ

V originále

In today´s turbulent times, companies need to embrace new business models and paradigms of B2B marketers, learn from the mistakes of others and get inspired by new ways and innovative ideas, as innovations represent a source of a long-term profit, business success and competitive advantage. The aim of this contribution is to propose an effective business and marketing plan of the business and manufacturing holding companies Výstaviště České Budějovice in the Czech Republic with regard to the planned sales volume in quantitative and financial terms of long-term profit potential, business success and competitive advantage in the field of exhibitions in the Czech Republic. Scientific methods for obtaining information, data collection and results from the evaluation were analysis of identifying the phases of innovative marketing - selecting the area of interest of the marketing process, creating a “marketing gap” and suggesting of the way to link new ideas to original ones; method of secondary analysis of professional economic studies and written internal documents of the holding companies Výstaviště České Budějovice in the Czech Republic; formal interview in way of open questions with selected members of the management holdings Výstaviště České Budějovice in the Czech Republic and other. A specific hypothesis was proposed to verify the current change in the marketing concept that has an impact on the expansion of services portfolio, progress of an enterprise, support of production processes, and improvement of output values of economic indicators. The final output is the economic evaluation of the situation of the entrepreneurial entity the company Výstaviště České Budějovice in Czech Republic from the perspective of business and marketing strategy including case studies of two services.

In Czech

Podnikatelský a marketingový plán holdingu společností Výstaviště České Budějovice v České republice hodnotil současnou situaci podnikatelského subjektu za účelem vytvoření efektivního obchodního a marketingového plánu akciových společností prostřednictvím návrhů, doporučení a imperativních opatření k realizaci potenciálních změn. Cílem příspěvku je navrhnout efektivní obchodní a marketingový plán u vybraných subjektů s ohledem na plánovaný objem prodeje z kvantitativního a finančního hlediska s akcentem k dlouhodobému potenciálu profitu, obchodnímu úspěchu a konkurenční výhodě. K realizaci vědeckého přínosu byly interpretovány následující metody, např. sběr a analýza primárních a sekundárních dat aktuálně nabízených produktů a služeb včetně studia odborné literatury a shromážděných knižních zdrojů, periodik a tisku se zaměřením na strategické plánování a rozhodování a inovativní marketing. Tvorba literárního výzkumu a formulace teoretických poznatků z oblasti mezinárodních výstav, vymezení současného stavu a osvojení dané odborné tématiky včetně stanovení metod řešení a dílčích rozhodnutí o výběru cílených metod byla účelem interpretace výsledků, návrhů a doporučení pro sestavení vědeckých hypotéz. Specifickou hypotézou bylo ověřit, že současná změna marketingového konceptu má dopad na rozšíření portfolia služeb, vývojový potenciál podnikatelské činnosti holdingu společností, podporu výrobních procesů a zlepšení výstupních hodnot ekonomických ukazatelů. Konečným výstupem je ekonomické vyhodnocení situace podnikatelských subjektů společností Výstaviště České Budějovice v České republice z pohledu obchodní a marketingové strategie včetně tvorby případových studií z oblasti marketingu služeb.
Displayed: 28/12/2024 04:39