D 2019

Assessment of indoor air quality in university classrooms

KRAUS, Michal and Petra MACHOVÁ

Basic information

Original name

Assessment of indoor air quality in university classrooms

Name in Czech

Hodnocení kvality vnitřního prostředí ve třídách univerzity

Authors

KRAUS, Michal (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Petra MACHOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

279. vyd. Francie, MATEC Web of Conferences, 279 (2019): 10th International Scientific Conference Building Defects (Building Defects 2018), p. nestránkováno, 7 pp. 2019

Publisher

EDP Sciences

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

20100 2.1 Civil engineering

Country of publisher

France

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

URL

RIV identification code

RIV/75081431:_____/19:00001851

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISSN

UT WoS

000570802100048

Keywords (in Czech)

IEQ; kvalita vnitřního prostředí; vnitřní ovzduší; univerzita; interiér

Keywords in English

IEQ; indoor environmatel quality; indoor air; university; indoor

Tags

BDP, RIV20, WOS
Změněno: 15/12/2020 14:20, Kateřina Nygrýnová

Abstract

ORIG CZ

V originále

This contribution describes the subjective assessment process of indoor environmental conditions in university classrooms. The university campus consisting of several buildings is situated on the outskirts of the town of České Budějovice (South Bohemia, Czech Republic). A high level of indoor environment quality (IEQ) is a key factor to achieve healthy environments in buildings. Suitable indoor air quality is more important in schools and universities (no-industrial civic amenities) than in many other buildings. Indoor air quality in the university environment affects learning processes, concentration, and productivity of students. It also could affect the health of students and teachers in long- term. Students are at greater risk because of the hours spent in educational facilities. The evaluation of the subjective assessment of the quality of the indoor environment at university classrooms is described within the paper.

In Czech

Příspěvek popisuje subjektivní hodnocení kvality vnitřního prostředí ve vysokoškolských učebnách. Univerzitní kampus skládající se z několika budov se nachází na okraji města České Budějovice (Jižní Čechy, Česká republika). Vysoká úroveň kvality vnitřního prostředí (IEQ) je klíčovým faktorem pro dosažení zdravého prostředí v budovách. Vhodná kvalita vnitřního ovzduší je důležitější ve školách a univerzitách (neprůmyslová občanská vybavenost) než v mnoha jiných budovách. Kvalita vnitřního ovzduší v prostředí univerzity ovlivňuje procesy učení, koncentraci a produktivitu studentů. Rovněž by to mohlo dlouhodobě ovlivnit zdraví studentů a učitelů. Studenti jsou více ohroženi hodinami strávenými ve vzdělávacích zařízeních. V příspěvku je popsáno hodnocení subjektivního hodnocení kvality vnitřního prostředí ve vysokoškolských učebnách.
Displayed: 19/11/2024 09:30