Detailed Information on Publication Record
2019
Assessment of indoor air quality in university classrooms
KRAUS, Michal and Petra MACHOVÁBasic information
Original name
Assessment of indoor air quality in university classrooms
Name in Czech
Hodnocení kvality vnitřního prostředí ve třídách univerzity
Authors
KRAUS, Michal (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Petra MACHOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
279. vyd. Francie, MATEC Web of Conferences, 279 (2019): 10th International Scientific Conference Building Defects (Building Defects 2018), p. nestránkováno, 7 pp. 2019
Publisher
EDP Sciences
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
20100 2.1 Civil engineering
Country of publisher
France
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
References:
RIV identification code
RIV/75081431:_____/19:00001851
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISSN
UT WoS
000570802100048
Keywords (in Czech)
IEQ; kvalita vnitřního prostředí; vnitřní ovzduší; univerzita; interiér
Keywords in English
IEQ; indoor environmatel quality; indoor air; university; indoor
Změněno: 15/12/2020 14:20, Kateřina Nygrýnová
V originále
This contribution describes the subjective assessment process of indoor environmental conditions in university classrooms. The university campus consisting of several buildings is situated on the outskirts of the town of České Budějovice (South Bohemia, Czech Republic). A high level of indoor environment quality (IEQ) is a key factor to achieve healthy environments in buildings. Suitable indoor air quality is more important in schools and universities (no-industrial civic amenities) than in many other buildings. Indoor air quality in the university environment affects learning processes, concentration, and productivity of students. It also could affect the health of students and teachers in long- term. Students are at greater risk because of the hours spent in educational facilities. The evaluation of the subjective assessment of the quality of the indoor environment at university classrooms is described within the paper.
In Czech
Příspěvek popisuje subjektivní hodnocení kvality vnitřního prostředí ve vysokoškolských učebnách. Univerzitní kampus skládající se z několika budov se nachází na okraji města České Budějovice (Jižní Čechy, Česká republika). Vysoká úroveň kvality vnitřního prostředí (IEQ) je klíčovým faktorem pro dosažení zdravého prostředí v budovách. Vhodná kvalita vnitřního ovzduší je důležitější ve školách a univerzitách (neprůmyslová občanská vybavenost) než v mnoha jiných budovách. Kvalita vnitřního ovzduší v prostředí univerzity ovlivňuje procesy učení, koncentraci a produktivitu studentů. Rovněž by to mohlo dlouhodobě ovlivnit zdraví studentů a učitelů. Studenti jsou více ohroženi hodinami strávenými ve vzdělávacích zařízeních. V příspěvku je popsáno hodnocení subjektivního hodnocení kvality vnitřního prostředí ve vysokoškolských učebnách.