KRAUS, Michal and Petra MACHOVÁ. Assessment of indoor air quality in university classrooms. In K. Prušková, M. Vochozka, I. Juhásová Šenitková, H. Fariborz, J. Váchal, F. Kulhánek, P. Juhás, J. Mareček, J. Oláh, M. Flimel, J. Melcher and S. Šilarová. MATEC Web of Conferences, 279 (2019): 10th International Scientific Conference Building Defects (Building Defects 2018). 279th ed. Francie: EDP Sciences. p. nestránkováno, 7 pp. ISSN 2261-236X. 2019.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Assessment of indoor air quality in university classrooms
Name in Czech Hodnocení kvality vnitřního prostředí ve třídách univerzity
Authors KRAUS, Michal (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Petra MACHOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 279. vyd. Francie, MATEC Web of Conferences, 279 (2019): 10th International Scientific Conference Building Defects (Building Defects 2018), p. nestránkováno, 7 pp. 2019.
Publisher EDP Sciences
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 20100 2.1 Civil engineering
Country of publisher France
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
RIV identification code RIV/75081431:_____/19:00001851
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISSN 2261-236X
UT WoS 000570802100048
Keywords (in Czech) IEQ; kvalita vnitřního prostředí; vnitřní ovzduší; univerzita; interiér
Keywords in English IEQ; indoor environmatel quality; indoor air; university; indoor
Tags BDP, RIV20, WOS
Changed by Changed by: Kateřina Nygrýnová, učo 23736. Changed: 15/12/2020 14:20.
Abstract
This contribution describes the subjective assessment process of indoor environmental conditions in university classrooms. The university campus consisting of several buildings is situated on the outskirts of the town of České Budějovice (South Bohemia, Czech Republic). A high level of indoor environment quality (IEQ) is a key factor to achieve healthy environments in buildings. Suitable indoor air quality is more important in schools and universities (no-industrial civic amenities) than in many other buildings. Indoor air quality in the university environment affects learning processes, concentration, and productivity of students. It also could affect the health of students and teachers in long- term. Students are at greater risk because of the hours spent in educational facilities. The evaluation of the subjective assessment of the quality of the indoor environment at university classrooms is described within the paper.
Abstract (in Czech)
Příspěvek popisuje subjektivní hodnocení kvality vnitřního prostředí ve vysokoškolských učebnách. Univerzitní kampus skládající se z několika budov se nachází na okraji města České Budějovice (Jižní Čechy, Česká republika). Vysoká úroveň kvality vnitřního prostředí (IEQ) je klíčovým faktorem pro dosažení zdravého prostředí v budovách. Vhodná kvalita vnitřního ovzduší je důležitější ve školách a univerzitách (neprůmyslová občanská vybavenost) než v mnoha jiných budovách. Kvalita vnitřního ovzduší v prostředí univerzity ovlivňuje procesy učení, koncentraci a produktivitu studentů. Rovněž by to mohlo dlouhodobě ovlivnit zdraví studentů a učitelů. Studenti jsou více ohroženi hodinami strávenými ve vzdělávacích zařízeních. V příspěvku je popsáno hodnocení subjektivního hodnocení kvality vnitřního prostředí ve vysokoškolských učebnách.
PrintDisplayed: 29/3/2024 16:03