D 2019

Assessment of indoor air quality in university classrooms

KRAUS, Michal a Petra MACHOVÁ

Základní údaje

Originální název

Assessment of indoor air quality in university classrooms

Název česky

Hodnocení kvality vnitřního prostředí ve třídách univerzity

Autoři

KRAUS, Michal (203 Česká republika, garant, domácí) a Petra MACHOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

279. vyd. Francie, MATEC Web of Conferences, 279 (2019): 10th International Scientific Conference Building Defects (Building Defects 2018), od s. nestránkováno, 7 s. 2019

Nakladatel

EDP Sciences

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

20100 2.1 Civil engineering

Stát vydavatele

Francie

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/75081431:_____/19:00001851

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISSN

UT WoS

000570802100048

Klíčová slova česky

IEQ; kvalita vnitřního prostředí; vnitřní ovzduší; univerzita; interiér

Klíčová slova anglicky

IEQ; indoor environmatel quality; indoor air; university; indoor

Štítky

Změněno: 15. 12. 2020 14:20, Kateřina Nygrýnová

Anotace

V originále

This contribution describes the subjective assessment process of indoor environmental conditions in university classrooms. The university campus consisting of several buildings is situated on the outskirts of the town of České Budějovice (South Bohemia, Czech Republic). A high level of indoor environment quality (IEQ) is a key factor to achieve healthy environments in buildings. Suitable indoor air quality is more important in schools and universities (no-industrial civic amenities) than in many other buildings. Indoor air quality in the university environment affects learning processes, concentration, and productivity of students. It also could affect the health of students and teachers in long- term. Students are at greater risk because of the hours spent in educational facilities. The evaluation of the subjective assessment of the quality of the indoor environment at university classrooms is described within the paper.

Česky

Příspěvek popisuje subjektivní hodnocení kvality vnitřního prostředí ve vysokoškolských učebnách. Univerzitní kampus skládající se z několika budov se nachází na okraji města České Budějovice (Jižní Čechy, Česká republika). Vysoká úroveň kvality vnitřního prostředí (IEQ) je klíčovým faktorem pro dosažení zdravého prostředí v budovách. Vhodná kvalita vnitřního ovzduší je důležitější ve školách a univerzitách (neprůmyslová občanská vybavenost) než v mnoha jiných budovách. Kvalita vnitřního ovzduší v prostředí univerzity ovlivňuje procesy učení, koncentraci a produktivitu studentů. Rovněž by to mohlo dlouhodobě ovlivnit zdraví studentů a učitelů. Studenti jsou více ohroženi hodinami strávenými ve vzdělávacích zařízeních. V příspěvku je popsáno hodnocení subjektivního hodnocení kvality vnitřního prostředí ve vysokoškolských učebnách.

Přiložené soubory

matecconf_bd18_03012_souhrn.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru