B 2020

Metody komplexního hodnocení podniku

VOCHOZKA, Marek, Vojtěch STEHEL, Jaromír VRBKA, Zuzana ROWLAND, Petr ŠULEŘ et. al.

Basic information

Original name

Metody komplexního hodnocení podniku

Name in Czech

Metody komplexního hodnocení podniku

Name (in English)

Methods of comprehensive evaluation of the company

Edition

2. aktualizované. Praha, Česká republika, 479 pp. Finanční řízení, 2020

Publisher

Grada Publishing, a. s.

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-80-271-1701-7

Keywords (in Czech)

hodnocení podniku; finanční analýza; bonitní a bankrotní modely; benchmarking; ekonomická přidaná hodnota; umělé neuronové sítě; oceňování podniku

Keywords in English

company evaluation; financial analysis; creditworthiness and bankruptcy models; benchmarking; economic value added; artificial neural networks; company valuation

Tags

Změněno: 8/12/2020 16:16, Kateřina Nygrýnová

Abstract

V originále

Publikace velmi přehledně představuje a analyzuje metody komplexního hodnocení podniku. V knize čtenáři najdou nejčastěji používané metody, informace o jejich konstrukci a vzniku. Kniha se zabývá celkovým podnikovým prostředím, shrnuje cíle podniku a primárně se zabývá hlavním cílem podniku – růst hodnoty pro akcionáře. Dále odkazuje na Management by Objectives. Zabývá se dále finanční analýzou podle Schmallenbachovy společnosti, modely jednofaktorové analýzy, risk index modely, vícerozměrnou diskriminační analýzou, modely podmíněné pravděpodobnosti a modely benchmarkingové. Dále zahrne modely založené na využití umělých neuronových sítí s učitelem a umělých neuronových sítí bez učitele.

In English

The publication very clearly presents and analyzes the methods of comprehensive evaluation of the company. In the book, readers will find the most commonly used methods, information about their construction and origin. The book deals with the overall corporate environment, summarizes the goals of the company and primarily deals with the main goal of the company - the growth of value for shareholders. It also refers to Management by Objectives. It also deals with financial analysis according to Schmallenbach's company, models of one-factor analysis, risk index models, multidimensional discriminant analysis, conditional probability models and benchmarking models. It will also include models based on the use of artificial neural networks with a teacher and artificial neural networks without a teacher.

Files attached

Metody_komplexniho_hodnoceni_podniku.pdf
Request the author's version of the file