J 2020

Intimate digital traces: Sociosexual attitudes and behaviors on geolocation-based dating apps

HUGHES, Ashley, Eva KICOVÁ, Erika KOVALOVÁ and Zuzana ROWLAND

Basic information

Original name

Intimate digital traces: Sociosexual attitudes and behaviors on geolocation-based dating apps

Name in Czech

Intimní digitální stopy: Sociosexuální postoje a chování v datovacích aplikacích založených na geolokaci

Authors

HUGHES, Ashley (840 United States of America, guarantor), Eva KICOVÁ (703 Slovakia), Erika KOVALOVÁ (703 Slovakia) and Zuzana ROWLAND (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Journal of Research in Gender Studies, New York, USA, Addleton Academic Publishers, 2020, 2164-0262

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

United States of America

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

URL

RIV identification code

RIV/75081431:_____/20:00001822

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

DOI

http://dx.doi.org/10.22381/JRGS10120204

Keywords (in Czech)

aplikace; přístup; chování; randění; geolokace; sociosexual

Keywords in English

app; attitude; behavior; dating; geolocation; sociosexual

Tags

FIP_1, RIV20, SCOPUS
Změněno: 3/12/2020 09:37, Kateřina Nygrýnová

Abstract

ORIG CZ

V originále

This article presents an empirical study carried out to evaluate and analyze sociosexual attitudes and behaviors on geolocation-based dating apps. Building our argument by drawing on data collected from B2B International, Kaspersky Lab, Morning Consult, Stanford University, Statista, and YouGov, the authors performed analyses and made estimates regarding the leading reasons for U.S. adults to use online dating websites or applications. Data collected from 4,400 respondents are tested against the research model by using structural equation modeling.

In Czech

Tento článek představuje empirickou studii provedenou za účelem vyhodnocení a analýzy sociosexuálních postojů a chování na seznamovacích aplikacích založených na geolokaci. Na základě našeho argumentu čerpáním z údajů shromážděných od společností B2B International, Kaspersky Lab, Morning Consult, Stanford University, Statista a YouGov provedli autoři analyzovali a provedli odhady týkající se hlavních důvodů, proč dospělí v USA používají online seznamovací weby nebo aplikace. Data shromážděná od 4 400 respondentů jsou testována proti výzkumnému modelu pomocí modelování strukturálních rovnic.
Displayed: 27/12/2024 09:45