V originále
This article presents an empirical study carried out to evaluate and analyze sociosexual attitudes and behaviors on geolocation-based dating apps. Building our argument by drawing on data collected from B2B International, Kaspersky Lab, Morning Consult, Stanford University, Statista, and YouGov, the authors performed analyses and made estimates regarding the leading reasons for U.S. adults to use online dating websites or applications. Data collected from 4,400 respondents are tested against the research model by using structural equation modeling.
In Czech
Tento článek představuje empirickou studii provedenou za účelem vyhodnocení a analýzy sociosexuálních postojů a chování na seznamovacích aplikacích založených na geolokaci. Na základě našeho argumentu čerpáním z údajů shromážděných od společností B2B International, Kaspersky Lab, Morning Consult, Stanford University, Statista a YouGov provedli autoři analyzovali a provedli odhady týkající se hlavních důvodů, proč dospělí v USA používají online seznamovací weby nebo aplikace. Data shromážděná od 4 400 respondentů jsou testována proti výzkumnému modelu pomocí modelování strukturálních rovnic.