Detailed Information on Publication Record
2020
Intimate digital traces: Sociosexual attitudes and behaviors on geolocation-based dating apps
HUGHES, Ashley, Eva KICOVÁ, Erika KOVALOVÁ and Zuzana ROWLANDBasic information
Original name
Intimate digital traces: Sociosexual attitudes and behaviors on geolocation-based dating apps
Name in Czech
Intimní digitální stopy: Sociosexuální postoje a chování v datovacích aplikacích založených na geolokaci
Authors
HUGHES, Ashley (840 United States of America, guarantor), Eva KICOVÁ (703 Slovakia), Erika KOVALOVÁ (703 Slovakia) and Zuzana ROWLAND (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Journal of Research in Gender Studies, New York, USA, Addleton Academic Publishers, 2020, 2164-0262
Other information
Language
English
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
United States of America
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/75081431:_____/20:00001822
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech)
aplikace; přístup; chování; randění; geolokace; sociosexual
Keywords in English
app; attitude; behavior; dating; geolocation; sociosexual
Změněno: 3/12/2020 09:37, Kateřina Nygrýnová
V originále
This article presents an empirical study carried out to evaluate and analyze sociosexual attitudes and behaviors on geolocation-based dating apps. Building our argument by drawing on data collected from B2B International, Kaspersky Lab, Morning Consult, Stanford University, Statista, and YouGov, the authors performed analyses and made estimates regarding the leading reasons for U.S. adults to use online dating websites or applications. Data collected from 4,400 respondents are tested against the research model by using structural equation modeling.
In Czech
Tento článek představuje empirickou studii provedenou za účelem vyhodnocení a analýzy sociosexuálních postojů a chování na seznamovacích aplikacích založených na geolokaci. Na základě našeho argumentu čerpáním z údajů shromážděných od společností B2B International, Kaspersky Lab, Morning Consult, Stanford University, Statista a YouGov provedli autoři analyzovali a provedli odhady týkající se hlavních důvodů, proč dospělí v USA používají online seznamovací weby nebo aplikace. Data shromážděná od 4 400 respondentů jsou testována proti výzkumnému modelu pomocí modelování strukturálních rovnic.