KMECOVÁ, Iveta. Analysis of university students' abilities in relation to time management. In L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres. ICERI2018 Proceedings. 11th Annual International Co. Seville, Spain: IATED Academy. p. 2532-2537. ISBN 978-84-09-05948-5. 2018.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Analysis of university students' abilities in relation to time management
Name in Czech Analýza schopností studentů vysokých škol ve vztahu k time managementu
Authors KMECOVÁ, Iveta (703 Slovakia, guarantor, belonging to the institution).
Edition 11th Annual International Co. Seville, Spain, ICERI2018 Proceedings, p. 2532-2537, 6 pp. 2018.
Publisher IATED Academy
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Spain
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
RIV identification code RIV/75081431:_____/18:00001821
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-84-09-05948-5
ISSN 2340-1095
UT WoS 000562759302090
Keywords (in Czech) Time management; Vzdělání a osobní rozvoj; Plánování času; Stanovení priorit
Keywords in English Time management; Education and personal development; Time planning; Priority setting
Tags RIV20, TIM_a, WOS
Changed by Changed by: Kateřina Nygrýnová, učo 23736. Changed: 3/12/2020 08:44.
Abstract
The paper is based on a quantitative study using a questionnaire-based survey of respondents students of the Bachelor's degree in Business Economics from the university in south Bohemian region in Czech Republic. The survey consists of several questions in area of time management. The research method was the questionnaire method. The survey was conducted with a focus on analysis of personal and professional goals and analysis of time planning. The questions were developed by the author in the context of time-based planning and management skills, in order to gain feedback from the students of the given college on the level of clear and effective planning with time, setting priorities in the position of a manager. The subject of the survey was to find out the specific situations of the level of planning and management skills of students; the ability to establish priorities and the ability to effectively manage their time. The benefit of this contribution can be seen in the identification of factors such as decision-making, planning skills in relation to the fulfillment of the set goals and priorities in the personal and working life of second grade students with recommendations to support the further development of managerial skills; time management and planning skills. In the practical part of the contribution, based on the results of the questionnaire survey, the views and attitudes of the students towards the skills are evaluated according to the Time management method and, on the other hand, the views of the students on the level of time planning in relation to the fulfillment of the stated goals. Statistical characteristics were used to verify the research problems of the first survey.
Abstract (in Czech)
Příspěvek je založen na kvantitativní studii s využitím dotazníkového průzkumu mezi respondenty studentů bakalářského studia oboru Podniková ekonomika z univerzity v Jihočeském kraji v České republice. Průzkum se skládá z několika otázek v oblasti řízení času. Výzkumnou metodou byla dotazníková metoda. Průzkum byl proveden se zaměřením na analýzu osobních a profesních cílů a analýzu plánování času. Autor otázky vyvinul v kontextu časových plánovacích a manažerských dovedností za účelem získání zpětné vazby od studentů dané vysoké školy na úrovni jasného a efektivního plánování s časem, stanovení priorit na pozici manažera. Předmětem průzkumu bylo zjistit konkrétní situace na úrovni plánovacích a manažerských dovedností studentů; schopnost stanovit priority a schopnost efektivně řídit svůj čas. Přínos tohoto příspěvku lze spatřovat v identifikaci faktorů, jako je rozhodování, plánovací dovednosti ve vztahu k plnění stanovených cílů a priorit v osobním a pracovním životě studentů druhého stupně s doporučeními na podporu dalšího rozvoje manažerské schopnosti; dovednosti v oblasti řízení času a plánování. V praktické části příspěvku jsou na základě výsledků dotazníkového šetření hodnoceny pohledy a postoje studentů k dovednostem podle metody Time management a na druhé straně pohledy studentů na úroveň plánování času ve vztahu k naplnění stanovených cílů. Statistické charakteristiky byly použity k ověření výzkumných problémů prvního průzkumu.
PrintDisplayed: 29/3/2024 07:09