D 2018

THE EXPERIENCE WITH COMPUTER-ADAPTIVE-TESTING IN MATHEMATICS

SMETANOVÁ, Dana, Petr CHLÁDEK a Marek ŠULISTA

Základní údaje

Originální název

THE EXPERIENCE WITH COMPUTER-ADAPTIVE-TESTING IN MATHEMATICS

Název česky

Zkušenost s počítačem podporovaným testováním v matematice

Autoři

SMETANOVÁ, Dana (203 Česká republika, garant, domácí), Petr CHLÁDEK (203 Česká republika) a Marek ŠULISTA (203 Česká republika)

Vydání

ICERI 2018 Proceedings. Španělsko, ICERI2018 PROCEEDINGS, od s. 1834-1840, 7 s. 2018

Nakladatel

IATED Academy

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10100 1.1 Mathematics

Stát vydavatele

Španělsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Kód RIV

RIV/75081431:_____/18:00001808

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISSN

UT WoS

000562759301137

Klíčová slova česky

Počítačem podporované testování; matematika; vysokoškolští studenti

Klíčová slova anglicky

Computer adaptive-testing; mathematics; university students

Štítky

Změněno: 19. 10. 2020 12:10, Kateřina Nygrýnová

Anotace

V originále

The paper deals with e-learning, the use of computers in the teaching and learning process, and in the assessment of university students. The presented study is based on a research sample of first year students of a technological institute and the basic university course of Mathematics I. The paper presents and evaluates scores of the students in an electronic test which all students enrolled in the course have to take and which covers three most important areas of technical mathematics – Linear Algebra, Differential and Integral Calculus. To be able to perform an objective comparison and evaluation of the test scores, the study included three different groups of students in three consecutive years. Apart from the statistical investigation of the scores, the paper also outlines the most difficult questions and the most frequent mistakes made by the students. The attention is also paid to ways to prevent random tips of the students when taking multiple choice tests considering the structure of the questions (the number of questions, their assignment), and the type of the questions (considering the support and the use of mathematical thinking). Moreover, the paper discusses weak and strong aspects of electronic testing with focus on general problems of testing and specifics of the computer adaptive-testing of mathematics.

Česky

Příspěvek se zabývá e-learningem, používáním počítačů ve vyučovacím procesu a při hodnocení studentů vysokých škol. Předkládaná studie je založena na výzkumném vzorku studentů prvního ročníku technologického ústavu a základního vysokoškolského kurzu Matematiky I. Příspěvek prezentuje a hodnotí skóre studentů v elektronickém testu, který musí absolvovat všichni studenti zapsaní do kurzu a který pokrývá tři nejdůležitější oblasti technické matematiky - lineární algebra, diferenciální a integrální počet. Aby bylo možné provést objektivní srovnání a vyhodnocení výsledků testů, zahrnovala studie tři různé skupiny studentů ve třech po sobě jdoucích letech. Kromě statistického zkoumání skóre se v příspěvku uvádí také nejobtížnější otázky a nejčastější chyby studentů. Pozornost je věnována také způsobům, jak zabránit náhodným tipům studentů při provádění testů s výběrem odpovědí s ohledem na strukturu otázek (počet otázek, jejich přiřazení) a typ otázek (s ohledem na podporu a využití matematických myslící). Příspěvek dále pojednává o slabých a silných stránkách elektronického testování se zaměřením na obecné problémy testování a specifika počítačem podporovaného testování matematiky.

Přiložené soubory

ICERI_2018_-_Smetanova_Chladek_Sulista.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru