J 2020

Trust and faith as innovative marketing tools for providers in health care

SVETOZAROVOVA, Nella; František POLLÁK; Zuzana KAŠČÁKOVÁ; Jarmila STRAKOVÁ; Petra PÁRTLOVÁ et. al.

Basic information

Original name

Trust and faith as innovative marketing tools for providers in health care

Name in Czech

Důvěra a víra jako inovativní marketingové nástroje pro poskytovatele zdravotní péče

Authors

SVETOZAROVOVA, Nella (703 Slovakia, guarantor); František POLLÁK (703 Slovakia, belonging to the institution); Zuzana KAŠČÁKOVÁ (703 Slovakia); Jarmila STRAKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Petra PÁRTLOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

European Journal of Science and Theology, Rumunsko, ACAD Organisation, 2020, 1841-0464

Other information

Language

English

Type of outcome

Article in a journal

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Romania

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

References:

Impact factor

Impact factor: 0.389 in 2012

RIV identification code

RIV/75081431:_____/20:00001805

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

EID Scopus

2-s2.0-85090567040

Keywords (in Czech)

reputace; obchod; výkon; zdravotnictví; inovace

Keywords in English

reputation; business; performance; healthcare; innovations

Tags

Changed: 25/9/2020 09:18, Kateřina Nygrýnová

Abstract

V originále

The issue of corporate business reputation in terms of increasing the performance and competitiveness of providers operating in the health sector is one of the rapidly developing and emerging topics. The question of reputation is closely related to the issue of trust and faith, in this case not in the theological context, as it commonly associate with, but primarily in the context of business aspects. The main aim of the presented study is to verify the set of reputation determinants respectively intangible assets in relation to the concept of performance of the providers operating in the health sector.

In Czech

Otázka reputace podnikového podnikání z hlediska zvyšování výkonu a konkurenceschopnosti poskytovatelů působících ve zdravotnictví je jedním z rychle se rozvíjejících a objevujících se témat. Otázka reputace úzce souvisí s otázkou důvěry a víry, v tomto případě nikoli v teologickém kontextu, s nímž se běžně spojuje, ale především v kontextu obchodních aspektů. Hlavním cílem předkládané studie je ověřit soubor determinantů reputace respektive nehmotných aktiv ve vztahu k konceptu výkonnosti poskytovatelů působících ve zdravotnictví.

Files attached

FP_JS_PP_Trust_and_faith_as_innovative_marketing_tools_for_providers_in_health_care.pdf
Request the author's version of the file