2020
Trust and faith as innovative marketing tools for providers in health care
SVETOZAROVOVA, Nella; František POLLÁK; Zuzana KAŠČÁKOVÁ; Jarmila STRAKOVÁ; Petra PÁRTLOVÁ et. al.Basic information
Original name
Trust and faith as innovative marketing tools for providers in health care
Name in Czech
Důvěra a víra jako inovativní marketingové nástroje pro poskytovatele zdravotní péče
Authors
SVETOZAROVOVA, Nella (703 Slovakia, guarantor); František POLLÁK (703 Slovakia, belonging to the institution); Zuzana KAŠČÁKOVÁ (703 Slovakia); Jarmila STRAKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Petra PÁRTLOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
European Journal of Science and Theology, Rumunsko, ACAD Organisation, 2020, 1841-0464
Other information
Language
English
Type of outcome
Article in a journal
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Romania
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
References:
Impact factor
Impact factor: 0.389 in 2012
RIV identification code
RIV/75081431:_____/20:00001805
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
EID Scopus
2-s2.0-85090567040
Keywords (in Czech)
reputace; obchod; výkon; zdravotnictví; inovace
Keywords in English
reputation; business; performance; healthcare; innovations
Changed: 25/9/2020 09:18, Kateřina Nygrýnová
V originále
The issue of corporate business reputation in terms of increasing the performance and competitiveness of providers operating in the health sector is one of the rapidly developing and emerging topics. The question of reputation is closely related to the issue of trust and faith, in this case not in the theological context, as it commonly associate with, but primarily in the context of business aspects. The main aim of the presented study is to verify the set of reputation determinants respectively intangible assets in relation to the concept of performance of the providers operating in the health sector.
In Czech
Otázka reputace podnikového podnikání z hlediska zvyšování výkonu a konkurenceschopnosti poskytovatelů působících ve zdravotnictví je jedním z rychle se rozvíjejících a objevujících se témat. Otázka reputace úzce souvisí s otázkou důvěry a víry, v tomto případě nikoli v teologickém kontextu, s nímž se běžně spojuje, ale především v kontextu obchodních aspektů. Hlavním cílem předkládané studie je ověřit soubor determinantů reputace respektive nehmotných aktiv ve vztahu k konceptu výkonnosti poskytovatelů působících ve zdravotnictví.