D 2019

APPLIED MATHEMATICS EXAMPLES IN LECTURES

SMETANOVÁ, Dana

Základní údaje

Originální název

APPLIED MATHEMATICS EXAMPLES IN LECTURES

Název česky

Příklady z aplikované matematiky v lekcích

Autoři

SMETANOVÁ, Dana (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

INTED2019 Proceedings. Španělsko, Inted 2019 PROCEEDINGS, od s. 3340-3343, 4 s. 2019

Nakladatel

IATED Academy

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10100 1.1 Mathematics

Stát vydavatele

Španělsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Kód RIV

RIV/75081431:_____/19:00001798

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-84-09-08619-1

ISSN

UT WoS

000536018103067

Klíčová slova česky

Aplikované příklady; lekce z matematiky; studentské zapojení

Klíčová slova anglicky

Applied examples; lectures of mathematics; students´ engagement

Štítky

Změněno: 3. 9. 2020 11:00, Kateřina Nygrýnová

Anotace

V originále

"Basic courses of mathematics at technical universities usually involve a large volume of the subject matter being studied. Teachers usually concentrate on deeper understanding of the mathematical calculus. There is little time for presentation of mathematical applications. Students thus encounter applications of mathematics in specialized technical lectures. The application examples often appear to them as a new subject and they do not associate them with original mathematics courses. Therefore, it is important to focus on the application potential of mathematics not only in basic courses but also outside them. In this article, a newly introduced seminar on Applied Mathematics, which is realized at the Institute of Technology and Business (ITB), is presented. We present how the seminar was originated. There is a discussion of the selection of application examples and the engagement of students in the lectures. One of the benefits of the seminar is that students have the opportunity to participate in its content. They can choose part of the subject in lectures. The lectures support critical thinking, group discussion of the problem solving. The experiences of the first two years of the seminar are discussed."

Česky

"Základní kurzy matematiky na technických univerzitách obvykle zahrnují velký objem studované látky. Učitelé se obvykle soustředí na hlubší pochopení matematického počtu. Na prezentaci matematických aplikací je málo času. Studenti se tak setkávají s aplikacemi matematiky až na odborných odborných přednáškách. Příklady aplikací se jim často jeví jako nový předmět a nespojují je s původními kurzy matematiky. Proto je důležité zaměřit se na aplikační potenciál matematiky nejen v základních kurzech, ale i mimo ně. V tomto článku je představen nově zavedený seminář z aplikované matematiky, který je uskutečňován na Vysoké škole technické a ekonomické. Představujeme, jak seminář vznikl. Probíhá diskuse o výběru příkladů aplikací a zapojení studentů do přednášek. Jednou z výhod semináře je, že studenti mají možnost podílet se na jeho obsahu. Na přednáškách si mohou vybrat část předmětu. Lekce podporují kritické myšlení, skupinovou diskusi o řešení problému. Diskutovány jsou zkušenosti z prvních dvou let semináře."

Přiložené soubory

Inted_2019_-_Smetanova.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru