SMETANOVÁ, Dana. APPLIED MATHEMATICS EXAMPLES IN LECTURES. In L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres. Inted 2019 PROCEEDINGS. INTED2019 Proceedings. Španělsko: IATED Academy. p. 3340-3343. ISBN 978-84-09-08619-1. 2019.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name APPLIED MATHEMATICS EXAMPLES IN LECTURES
Name in Czech Příklady z aplikované matematiky v lekcích
Authors SMETANOVÁ, Dana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition INTED2019 Proceedings. Španělsko, Inted 2019 PROCEEDINGS, p. 3340-3343, 4 pp. 2019.
Publisher IATED Academy
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 10100 1.1 Mathematics
Country of publisher Spain
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
RIV identification code RIV/75081431:_____/19:00001798
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-84-09-08619-1
ISSN 2340-1079
UT WoS 000536018103067
Keywords (in Czech) Aplikované příklady; lekce z matematiky; studentské zapojení
Keywords in English Applied examples; lectures of mathematics; students´ engagement
Tags AMT, N_AMP, RIV20, RPM, WOS
Changed by Changed by: Kateřina Nygrýnová, učo 23736. Changed: 3/9/2020 11:00.
Abstract
"Basic courses of mathematics at technical universities usually involve a large volume of the subject matter being studied. Teachers usually concentrate on deeper understanding of the mathematical calculus. There is little time for presentation of mathematical applications. Students thus encounter applications of mathematics in specialized technical lectures. The application examples often appear to them as a new subject and they do not associate them with original mathematics courses. Therefore, it is important to focus on the application potential of mathematics not only in basic courses but also outside them. In this article, a newly introduced seminar on Applied Mathematics, which is realized at the Institute of Technology and Business (ITB), is presented. We present how the seminar was originated. There is a discussion of the selection of application examples and the engagement of students in the lectures. One of the benefits of the seminar is that students have the opportunity to participate in its content. They can choose part of the subject in lectures. The lectures support critical thinking, group discussion of the problem solving. The experiences of the first two years of the seminar are discussed."
Abstract (in Czech)
"Základní kurzy matematiky na technických univerzitách obvykle zahrnují velký objem studované látky. Učitelé se obvykle soustředí na hlubší pochopení matematického počtu. Na prezentaci matematických aplikací je málo času. Studenti se tak setkávají s aplikacemi matematiky až na odborných odborných přednáškách. Příklady aplikací se jim často jeví jako nový předmět a nespojují je s původními kurzy matematiky. Proto je důležité zaměřit se na aplikační potenciál matematiky nejen v základních kurzech, ale i mimo ně. V tomto článku je představen nově zavedený seminář z aplikované matematiky, který je uskutečňován na Vysoké škole technické a ekonomické. Představujeme, jak seminář vznikl. Probíhá diskuse o výběru příkladů aplikací a zapojení studentů do přednášek. Jednou z výhod semináře je, že studenti mají možnost podílet se na jeho obsahu. Na přednáškách si mohou vybrat část předmětu. Lekce podporují kritické myšlení, skupinovou diskusi o řešení problému. Diskutovány jsou zkušenosti z prvních dvou let semináře."
PrintDisplayed: 29/3/2024 15:54