D 2019

FACTORS INFLUENCING THE PLANNING OF TEACHING

PAPOUŠKOVÁ, Květa and Martin TELECKÝ

Basic information

Original name

FACTORS INFLUENCING THE PLANNING OF TEACHING

Name in Czech

Interpretace pojmů derivace a určitého integrálu jednoduchou cestou

Authors

PAPOUŠKOVÁ, Květa (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Martin TELECKÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Depósito Legal: V-247-2019. LAURI VOLPI 6, VALENICA, BURJASSOT 46100, doi: 10.21125/edulearn.2019.1629, p. 6783-6788, 6 pp. 2019

Publisher

IATED-INT ASSOC TECHNOLOGY EDUCATION & DEVELOPMENT, LAURI VOLPI 6, VALENICA, BURJASSOT 46100, SPAIN

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

10100 1.1 Mathematics

Country of publisher

Spain

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/75081431:_____/19:00001787

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-84-09-12031-4

ISSN

UT WoS

000553304901055

Keywords (in Czech)

Výzkum; analýza; časový trend; duševní stres; optimalizace

Keywords in English

Research; analysis; time Trend; mental stress; optimization

Tags

Změněno: 12/8/2020 12:51, Kateřina Nygrýnová

Abstract

V originále

The research deals with the problem of behavior of full-time students at the university. The analysis of the study is focused on Mathematics and Statistics which are generally considered as demanding subjects. Students are not affected by the difficulty of the study in the first year only but also by the time schedule of the teaching during the week. Analysis of the time trend shows the change in students´ activity depending on the chapters taught. Due to the compulsory attendance requirement, we can support the research with relevant data. The aim is to analyze and provide a comprehensive overview of student´s activities and their success rate during the semester. On the bases of previous findings, it is possible to identify which chapters of selected subjects significantly influence the mental stress of students and what subsequent activity course can be expected. The result of the analysis is a proposal for the optimization of the time schedule requirements and appropriate allocation of time funds for both subjects.

In Czech

Výzkum se zabývá problematikou chování studentů denního studia na vysoké škole. Analýza studie je zaměřena na matematiku a statistiku, které jsou obecně považovány za náročné předměty. Studenti nejsou ovlivňováni obtížností studia pouze v prvním ročníku, ale také časovým rozvrhem výuky během týdne. Analýza časového trendu ukazuje změnu aktivity studentů v závislosti na vyučovaných kapitolách. Vzhledem k požadavku povinné účasti můžeme výzkum podpořit relevantními údaji. Cílem je analyzovat a poskytnout ucelený přehled o aktivitách studentů a jejich úspěšnosti v průběhu semestru. Na základě předchozích poznatků je možné identifikovat, které kapitoly vybraných předmětů významně ovlivňují duševní stres studentů a jaký další průběh aktivity lze očekávat. Výsledkem analýzy je návrh optimalizace požadavků časového harmonogramu a vhodné alokace časových prostředků pro oba předměty.

Files attached