D
2019
FACTORS INFLUENCING THE PLANNING OF TEACHING
PAPOUŠKOVÁ, Květa and Martin TELECKÝ
Basic information
Original name
FACTORS INFLUENCING THE PLANNING OF TEACHING
Name in Czech
Interpretace pojmů derivace a určitého integrálu jednoduchou cestou
Edition
Depósito Legal: V-247-2019. LAURI VOLPI 6, VALENICA, BURJASSOT 46100, doi: 10.21125/edulearn.2019.1629, p. 6783-6788, 6 pp. 2019
Publisher
IATED-INT ASSOC TECHNOLOGY EDUCATION & DEVELOPMENT, LAURI VOLPI 6, VALENICA, BURJASSOT 46100, SPAIN
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
10100 1.1 Mathematics
Country of publisher
Spain
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/75081431:_____/19:00001787
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech)
Výzkum; analýza; časový trend; duševní stres; optimalizace
Keywords in English
Research; analysis; time Trend; mental stress; optimization
V originále
The research deals with the problem of behavior of full-time students at the university. The analysis of the study is focused on Mathematics and Statistics which are generally considered as demanding subjects. Students are not affected by the difficulty of the study in the first year only but also by the time schedule of the teaching during the week. Analysis of the time trend shows the change in students´ activity depending on the chapters taught. Due to the compulsory attendance requirement, we can support the research with relevant data. The aim is to analyze and provide a comprehensive overview of student´s activities and their success rate during the semester. On the bases of previous findings, it is possible to identify which chapters of selected subjects significantly influence the mental stress of students and what subsequent activity course can be expected. The result of the analysis is a proposal for the optimization of the time schedule requirements and appropriate allocation of time funds for both subjects.
In Czech
Výzkum se zabývá problematikou chování studentů denního studia na vysoké škole. Analýza studie je zaměřena na matematiku a statistiku, které jsou obecně považovány za náročné předměty. Studenti nejsou ovlivňováni obtížností studia pouze v prvním ročníku, ale také časovým rozvrhem výuky během týdne. Analýza časového trendu ukazuje změnu aktivity studentů v závislosti na vyučovaných kapitolách. Vzhledem k požadavku povinné účasti můžeme výzkum podpořit relevantními údaji. Cílem je analyzovat a poskytnout ucelený přehled o aktivitách studentů a jejich úspěšnosti v průběhu semestru. Na základě předchozích poznatků je možné identifikovat, které kapitoly vybraných předmětů významně ovlivňují duševní stres studentů a jaký další průběh aktivity lze očekávat. Výsledkem analýzy je návrh optimalizace požadavků časového harmonogramu a vhodné alokace časových prostředků pro oba předměty.
Displayed: 24/12/2024 04:16