B 2020

Malé a střední podniky v ČR - současnost a vize

STRAKOVÁ, Jarmila, Jan VÁCHAL, Marek VOCHOZKA, Zdeněk CAHA, Petra PÁRTLOVÁ et. al.

Basic information

Original name

Malé a střední podniky v ČR - současnost a vize

Name (in English)

Small and medium-sized enterprises in the Czech Republic - present and vision

Authors

STRAKOVÁ, Jarmila (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Jan VÁCHAL (203 Czech Republic, belonging to the institution), Marek VOCHOZKA (203 Czech Republic, belonging to the institution), Zdeněk CAHA (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petra PÁRTLOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Radka VANÍČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Iveta KMECOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution), Jan URBAN (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Stanislav BÍLEK (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Praha, 200 pp. Edice Finanční řízení, 2020

Publisher

Grada Publishing

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/75081431:_____/20:00001779

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-80-271-1747-5

Keywords (in Czech)

malé a střední podniky; venkovský prostor; ekonomika; finance a regulace finančních toků; strategické řízení; interní a externí inovační aktivity; personalistika; legislativně-právní základna a administrativa

Keywords in English

small and medium-sized-enterprises; rural areas; economics; finance and regulation of financial flows; strategic management; internal and external innovation activities; human resources; legislative-legal basis and administration

Tags

PRI, RIV20

Links

TL01000349, research and development project.
Změněno: 8/7/2020 09:57, Kateřina Nygrýnová

Abstract

ORIG EN

V originále

Malé a střední podnikání na českém venkově se nachází na sestupné trajektorii svého rozvoje, přitom jeho nezastupitelný význam pro národní ekonomiku, ale i jeho potenciální základnu, vyžaduje zcela opačný trend vývoje. Český venkov potřebuje nejen zachovat své historické, společenské, kulturní a přírodovědecké hodnoty, ale současně zásadním způsobem posílit svůj historicky ověřený životodárný pramen své existence a rozvoje tryskající z prosperujícího a rozvíjejícího se malého a středního podnikání. Toto varující, společenské memento je autory knihy promítnuto do její struktury a obsahu. Pojetí publikace i samotné její zpracování lze označit za netradiční a ne zcela běžné dílo v ČR, ale i v zemích EU a současně za velice náročné a zavazující. Úvodní část knihy je zaměřena na charakteristiku a kategorizaci MSP, jejich význam a postavení jak v rámci evropského prostoru, tak v podmínkách ČR. Specifi kovány jsou výhody i rizika malého a středního podnikání včetně limitů jeho rozvoje. Závěr teoretické části náleží charakteristice základních oblastí činnosti MSP počínaje fi nanční a ekonomickou stránkou až po oblast legislativy a správy. Hlavní část publikace je věnována výsledkům z výzkumných a experimentálních aktivit autorů knihy za jednotlivé oblasti činností MSP. Prezentovány jsou zde výsledky za ekonomiku, finance a regulaci fi nančních toků, strategické řízení a rozhodování, interní a externí inovační aktivity a jejich implementaci, personalistiku, vzdělávání a rozvoj manažerů a zaměstnanců, legislativně-právní základnu a administrativu. Jako samostatná část je zde taktéž řešena problematika stanovení podnikatelského potenciálu venkovského prostoru z hlediska potřeb MSP. Kniha přináší čtenářům analýzu současného stavu v oblasti malého a středního podnikání v českém tržním prostoru, ale i nové, dosud nepublikované výsledky a vývojové trendy, které mohou být využity přímo v podnikatelské praxi. Kniha taktéž zahrnuje komparaci výsledků z řešení za jednotlivé problematiky s vybranými národními i regionálními koncepcemi zaměřenými na MSP včetně nově zpracované strategie CRM AMSP, a to z pohledu jejích přínosů k řešení cílů obsažených v uvedených koncepčních materiálech. Praktické využití publikace v podnikatelské praxi je umocněno uvedením nových, využitelných poznatků za každý problémový okruh. Autoři publikace jsou přesvědčeni, že kniha najde své čtenáře nejen u provozovatelů malého a středního podnikání, ale i manažerů ostatních výrobních podniků a podniků služeb, pracovníků řídící správy, ale i členů samospráv, společenských institucí a organizací.
Displayed: 18/10/2024 15:12