B 2020

Malé a střední podniky v ČR - současnost a vize

STRAKOVÁ, Jarmila, Jan VÁCHAL, Marek VOCHOZKA, Zdeněk CAHA, Petra PÁRTLOVÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Malé a střední podniky v ČR - současnost a vize

Název anglicky

Small and medium-sized enterprises in the Czech Republic - present and vision

Autoři

STRAKOVÁ, Jarmila (203 Česká republika, garant, domácí), Jan VÁCHAL (203 Česká republika, domácí), Marek VOCHOZKA (203 Česká republika, domácí), Zdeněk CAHA (203 Česká republika, domácí), Petra PÁRTLOVÁ (203 Česká republika, domácí), Radka VANÍČKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Iveta KMECOVÁ (703 Slovensko, domácí), Jan URBAN (203 Česká republika, domácí) a Stanislav BÍLEK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Praha, 200 s. Edice Finanční řízení, 2020

Nakladatel

Grada Publishing

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/75081431:_____/20:00001779

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-80-271-1747-5

Klíčová slova česky

malé a střední podniky; venkovský prostor; ekonomika; finance a regulace finančních toků; strategické řízení; interní a externí inovační aktivity; personalistika; legislativně-právní základna a administrativa

Klíčová slova anglicky

small and medium-sized-enterprises; rural areas; economics; finance and regulation of financial flows; strategic management; internal and external innovation activities; human resources; legislative-legal basis and administration

Štítky

PRI, RIV20

Návaznosti

TL01000349, projekt VaV.
Změněno: 8. 7. 2020 09:57, Kateřina Nygrýnová

Anotace

ORIG EN

V originále

Malé a střední podnikání na českém venkově se nachází na sestupné trajektorii svého rozvoje, přitom jeho nezastupitelný význam pro národní ekonomiku, ale i jeho potenciální základnu, vyžaduje zcela opačný trend vývoje. Český venkov potřebuje nejen zachovat své historické, společenské, kulturní a přírodovědecké hodnoty, ale současně zásadním způsobem posílit svůj historicky ověřený životodárný pramen své existence a rozvoje tryskající z prosperujícího a rozvíjejícího se malého a středního podnikání. Toto varující, společenské memento je autory knihy promítnuto do její struktury a obsahu. Pojetí publikace i samotné její zpracování lze označit za netradiční a ne zcela běžné dílo v ČR, ale i v zemích EU a současně za velice náročné a zavazující. Úvodní část knihy je zaměřena na charakteristiku a kategorizaci MSP, jejich význam a postavení jak v rámci evropského prostoru, tak v podmínkách ČR. Specifi kovány jsou výhody i rizika malého a středního podnikání včetně limitů jeho rozvoje. Závěr teoretické části náleží charakteristice základních oblastí činnosti MSP počínaje fi nanční a ekonomickou stránkou až po oblast legislativy a správy. Hlavní část publikace je věnována výsledkům z výzkumných a experimentálních aktivit autorů knihy za jednotlivé oblasti činností MSP. Prezentovány jsou zde výsledky za ekonomiku, finance a regulaci fi nančních toků, strategické řízení a rozhodování, interní a externí inovační aktivity a jejich implementaci, personalistiku, vzdělávání a rozvoj manažerů a zaměstnanců, legislativně-právní základnu a administrativu. Jako samostatná část je zde taktéž řešena problematika stanovení podnikatelského potenciálu venkovského prostoru z hlediska potřeb MSP. Kniha přináší čtenářům analýzu současného stavu v oblasti malého a středního podnikání v českém tržním prostoru, ale i nové, dosud nepublikované výsledky a vývojové trendy, které mohou být využity přímo v podnikatelské praxi. Kniha taktéž zahrnuje komparaci výsledků z řešení za jednotlivé problematiky s vybranými národními i regionálními koncepcemi zaměřenými na MSP včetně nově zpracované strategie CRM AMSP, a to z pohledu jejích přínosů k řešení cílů obsažených v uvedených koncepčních materiálech. Praktické využití publikace v podnikatelské praxi je umocněno uvedením nových, využitelných poznatků za každý problémový okruh. Autoři publikace jsou přesvědčeni, že kniha najde své čtenáře nejen u provozovatelů malého a středního podnikání, ale i manažerů ostatních výrobních podniků a podniků služeb, pracovníků řídící správy, ale i členů samospráv, společenských institucí a organizací.
Zobrazeno: 18. 10. 2024 13:45