D
2018
COMPUTER-ADAPTIVE TESTING OF MATHEMATICAL KNOWLEDGE IN COMBINED FORM OF STUDY
SMETANOVÁ, Dana and Květa PAPOUŠKOVÁ
Basic information
Original name
COMPUTER-ADAPTIVE TESTING OF MATHEMATICAL KNOWLEDGE IN COMBINED FORM OF STUDY
Name in Czech
Počítačem podporované testování matematických znalostí v kombinované formě studia
Edition
EDULEAR18 Proceedings. Španělsko, EDULEARN18 PROCEEDINGS, p. 2214-2218, 5 pp. 2018
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Spain
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
RIV identification code
RIV/75081431:_____/18:00001771
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech)
Počítačem podporované testování; otázky s výběrem více odpovědí; kombinovaná forma studia.
Keywords in English
Computer-adaptive testing; multiple-choice questions; combined form of study.
V originále
"In recent decades and especially the last few years there has been a significant increase in use of computer technology in everyday life. PC user skills are at very good level for most people entering the college. In the context of increasing quality and availability of computer technology, with increasing user skills of students, with the development of software technology the computer technology is being incorporated into education. In combined form of study there is less time for mentoring and testing the acquired knowledge as compared to the daily study. Our goal is effectively support home preparation and finding the current level of students ' knowledge. For this reason it is necessary to lead the education efficiently and with minimum time losses. In the case the computer-adaptive testing is very useful tool. The paper deals with the case of computer-adaptive testing in basic courses of mathematics. Mathematics has some specifics which are presented and which must be taken into consideration during the testing of students. The comparison of the advantages and disadvantages of computer-adaptive tests is presented. The construction of such test is described here. The multiple-choice questions are discussed. We present the utilization of one of the e-learning part used by students of the combined form of study in Institute of Technology and Business. Final part analyses successfulness of students and statistical evaluation of testing. In the paper there are presented the most common types of errors in tests. We discussed the appropriateness of this type of testing, especially for students of the combined form of higher education."
In Czech
"V posledních desetiletích a zejména v posledních několika letech došlo k významnému nárůstu používání výpočetní techniky v každodenním životě. Uživatelské dovednosti pro PC jsou na velmi dobré úrovni pro většinu lidí nastupujících na vysokou školu. V souvislosti se zvyšováním kvality a dostupnosti výpočetní techniky, zvyšováním uživatelských dovedností studentů, s vývojem softwarové technologie je počítačová technologie začleněna do vzdělávání. V kombinované formě studia je méně času na samotnou výuku i testování nabytých znalostí ve srovnání s denním studiem. Naším cílem je efektivní podpora domácí přípravy a nalezení aktuální úrovně znalostí studentů. Z tohoto důvodu je nutné vést vzdělávání efektivně a s minimálními časovými ztrátami. V tomto případě je počítačem podporované testování velmi užitečným nástrojem. Příspěvek se zabývá případem počítačem podporovaného testování v základních kurzech matematiky. Matematika má určitá specifika, která jsou prezentována a která je třeba brát v úvahu při testování studentů. Je uvedeno srovnání výhod a nevýhod počítačově podporovaných testů. Konstrukce takového testu je zde popsána. Diskutovány jsou otázky s možností výběru z více možností. Představujeme využití jedné z částí e-learningu, které používají studenti kombinované formy studia na Vysoké škole technické a ekonomické. Závěrečná část analyzuje úspěšnost studentů a statistické vyhodnocení testování. V článku jsou prezentovány nejčastější typy chyb v testech. Diskutovali jsme vhodnost tohoto typu testování, zejména pro studenty kombinované formy vysokoškolského vzdělávání."
Displayed: 16/11/2024 05:21