D 2019

EXPERIENCES AND NEW TRENDS IN TEACHING AUTOMATION AND INFORMATICS AT FACULTIES NOT PRIMARILY INVOLVED IN COMPUTER SCIENCE

DANEL, Roman, Michal ŘEPKA, Zuzana PALKOVÁ, Milena KUŠNEROVÁ, Marta HARNIČÁROVÁ et. al.

Basic information

Original name

EXPERIENCES AND NEW TRENDS IN TEACHING AUTOMATION AND INFORMATICS AT FACULTIES NOT PRIMARILY INVOLVED IN COMPUTER SCIENCE

Name in Czech

ZKUŠENOSTI A NOVÉ TRENDY V UČITELSKÉ AUTOMATIZACI A INFORMATICE NA FAKULTÁCH, KTERÉ NEJSOU PRIMÁRNĚ ZAHRNUTÉ DO POČÍTAČOVÉ VĚDY

Authors

DANEL, Roman (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Michal ŘEPKA (203 Czech Republic, belonging to the institution), Zuzana PALKOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution), Milena KUŠNEROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Marta HARNIČÁROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jan VALÍČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Ján KMEC (703 Slovakia, belonging to the institution)

Edition

Španělsko, ICERI Proceedings, p. 2964-2971, 8 pp. 2019

Publisher

IATED-INT ASSOC TECHNOLOGY EDUCATION & DEVELOPMENT, LAURI VOLPI 6, VALENICA, BURJASSOT 46100, SPAIN

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

10200 1.2 Computer and information sciences

Country of publisher

Spain

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

RIV identification code

RIV/75081431:_____/19:00001764

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-84-09-14755-7

ISSN

Keywords (in Czech)

Výuka programování; videokonferenční systém; vzdálený přístup do laboratoře; digitální média ve výuce; požadavky na absolventy IT

Keywords in English

Teaching programming; videoconference system; remote access to laboratory; digital media in teaching; requirements for IT graduates

Tags

INF, RIV20, WOS
Změněno: 9/6/2020 15:14, Kateřina Nygrýnová

Abstract

ORIG CZ

V originále

In this paper experiences with the teaching of informatics and automation at faculties not primarily involved in computer science are presented. The aim of the education is to prepare graduates who are not just "pure" programmers and have wider knowledge to be applicable mainly to manufacturing companies. Graduates, in addition to computer science and automation, also get a basic overview of management, marketing, project management, business economics, and process management. From our experience, we know that companies in industry ask for this type of graduates. This paper brings analyse the requirements of practice for IT graduates and the view of graduates on lessons. The discussion about pros and cons of using digital media is also included. Experiences with using videoconference system and robots Bioloid for support teaching of programming, automation or math and also remote access to laboratory summarize new trends in teaching automation.

In Czech

V článku jsou prezentovány zkušenosti s výukou informatiky a automatizace na fakultách, které se primárně nezabývají informatikou. Cílem vzdělávání je připravit absolventy, kteří nejsou jen „čistí“ programátoři a mají širší znalosti, aby se dali aplikovat hlavně na výrobní společnosti. Absolventi kromě výpočetní techniky a automatizace získají také základní přehled o řízení, marketingu, projektovém řízení, podnikové ekonomice a procesním řízení. Z našich zkušeností víme, že firmy v průmyslu si tento typ absolventů žádají. Tato práce přináší analýzu požadavků praxe pro absolventy IT a pohled absolventů na výuku. Zahrnuta je také diskuse o výhodách a nevýhodách používání digitálních médií.
Displayed: 5/11/2024 04:19