D
		
		2019
			
	    
EXPERIENCES AND NEW TRENDS IN TEACHING AUTOMATION AND INFORMATICS AT FACULTIES NOT PRIMARILY INVOLVED IN COMPUTER SCIENCE
	    DANEL, Roman; Michal ŘEPKA; Zuzana PALKOVÁ; Milena KUŠNEROVÁ; Marta HARNIČÁROVÁ et. al.
	
	
	
	    
	
     
 
	
	Základní údaje
	
		Originální název
		EXPERIENCES AND NEW TRENDS IN TEACHING AUTOMATION AND INFORMATICS AT FACULTIES NOT PRIMARILY INVOLVED IN COMPUTER SCIENCE
	 
	
		Název česky
		ZKUŠENOSTI A NOVÉ TRENDY V UČITELSKÉ AUTOMATIZACI A INFORMATICE NA FAKULTÁCH, KTERÉ NEJSOU PRIMÁRNĚ ZAHRNUTÉ DO POČÍTAČOVÉ VĚDY
	 
			
				Vydání
				 Španělsko, ICERI Proceedings, od s. 2964-2971, 8 s. 2019
			 
		
		
			Nakladatel
			IATED-INT ASSOC TECHNOLOGY EDUCATION & DEVELOPMENT, LAURI VOLPI 6, VALENICA, BURJASSOT 46100, SPAIN
		 
Další údaje
		
	
		
			Typ výsledku
			Stať ve sborníku
		 
	
		
			Obor
			10200 1.2 Computer and information sciences
		 
	
		
			Stát vydavatele
			Španělsko
		 
	
		
			Utajení
			není předmětem státního či obchodního tajemství
		 
	
		
			Forma vydání
			elektronická verze "online"
		 
		
			Kód RIV
			RIV/75081431:_____/19:00001764
		 
	
			
				Organizační jednotka
				Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
			 
		
		
	
				
			
		
			Klíčová slova česky
			Výuka programování; videokonferenční systém; vzdálený přístup do laboratoře; digitální média ve výuce; požadavky na absolventy IT
		 
		
			Klíčová slova anglicky
			Teaching programming; videoconference system; remote access to laboratory; digital media in teaching; requirements for IT graduates
		 
			
			
				
					V originále
					In this paper experiences with the teaching of informatics and automation at faculties not primarily involved in computer science are presented. The aim of the education is to prepare graduates who are not just "pure" programmers and have wider knowledge to be applicable mainly to manufacturing companies. Graduates, in addition to computer science and automation, also get a basic overview of management, marketing, project management, business economics, and process management. From our experience, we know that companies in industry ask for this type of graduates. This paper brings analyse the requirements of practice for IT graduates and the view of graduates on lessons. The discussion about pros and cons of using digital media is also included. Experiences with using videoconference system and robots Bioloid for support teaching of programming, automation or math and also remote access to laboratory summarize new trends in teaching automation.
				 
				
					Česky
					V článku jsou prezentovány zkušenosti s výukou informatiky a automatizace na fakultách, které se primárně nezabývají informatikou. Cílem vzdělávání je připravit absolventy, kteří nejsou jen „čistí“ programátoři a mají širší znalosti, aby se dali aplikovat hlavně na výrobní společnosti. Absolventi kromě výpočetní techniky a automatizace získají také základní přehled o řízení, marketingu, projektovém řízení, podnikové ekonomice a procesním řízení. Z našich zkušeností víme, že firmy v průmyslu si tento typ absolventů žádají. Tato práce přináší analýzu požadavků praxe pro absolventy IT a pohled absolventů na výuku. Zahrnuta je také diskuse o výhodách a nevýhodách používání digitálních médií.
				  
				Zobrazeno: 31. 10. 2025 21:11