D 2019

EXPERIENCES AND NEW TRENDS IN TEACHING AUTOMATION AND INFORMATICS AT FACULTIES NOT PRIMARILY INVOLVED IN COMPUTER SCIENCE

DANEL, Roman, Michal ŘEPKA, Zuzana PALKOVÁ, Milena KUŠNEROVÁ, Marta HARNIČÁROVÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

EXPERIENCES AND NEW TRENDS IN TEACHING AUTOMATION AND INFORMATICS AT FACULTIES NOT PRIMARILY INVOLVED IN COMPUTER SCIENCE

Název česky

ZKUŠENOSTI A NOVÉ TRENDY V UČITELSKÉ AUTOMATIZACI A INFORMATICE NA FAKULTÁCH, KTERÉ NEJSOU PRIMÁRNĚ ZAHRNUTÉ DO POČÍTAČOVÉ VĚDY

Autoři

DANEL, Roman (203 Česká republika, garant, domácí), Michal ŘEPKA (203 Česká republika, domácí), Zuzana PALKOVÁ (703 Slovensko, domácí), Milena KUŠNEROVÁ (203 Česká republika, domácí), Marta HARNIČÁROVÁ (203 Česká republika, domácí), Jan VALÍČEK (203 Česká republika, domácí) a Ján KMEC (703 Slovensko, domácí)

Vydání

Španělsko, ICERI Proceedings, od s. 2964-2971, 8 s. 2019

Nakladatel

IATED-INT ASSOC TECHNOLOGY EDUCATION & DEVELOPMENT, LAURI VOLPI 6, VALENICA, BURJASSOT 46100, SPAIN

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10200 1.2 Computer and information sciences

Stát vydavatele

Španělsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Kód RIV

RIV/75081431:_____/19:00001764

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-84-09-14755-7

ISSN

Klíčová slova česky

Výuka programování; videokonferenční systém; vzdálený přístup do laboratoře; digitální média ve výuce; požadavky na absolventy IT

Klíčová slova anglicky

Teaching programming; videoconference system; remote access to laboratory; digital media in teaching; requirements for IT graduates

Štítky

Změněno: 9. 6. 2020 15:14, Kateřina Nygrýnová

Anotace

V originále

In this paper experiences with the teaching of informatics and automation at faculties not primarily involved in computer science are presented. The aim of the education is to prepare graduates who are not just "pure" programmers and have wider knowledge to be applicable mainly to manufacturing companies. Graduates, in addition to computer science and automation, also get a basic overview of management, marketing, project management, business economics, and process management. From our experience, we know that companies in industry ask for this type of graduates. This paper brings analyse the requirements of practice for IT graduates and the view of graduates on lessons. The discussion about pros and cons of using digital media is also included. Experiences with using videoconference system and robots Bioloid for support teaching of programming, automation or math and also remote access to laboratory summarize new trends in teaching automation.

Česky

V článku jsou prezentovány zkušenosti s výukou informatiky a automatizace na fakultách, které se primárně nezabývají informatikou. Cílem vzdělávání je připravit absolventy, kteří nejsou jen „čistí“ programátoři a mají širší znalosti, aby se dali aplikovat hlavně na výrobní společnosti. Absolventi kromě výpočetní techniky a automatizace získají také základní přehled o řízení, marketingu, projektovém řízení, podnikové ekonomice a procesním řízení. Z našich zkušeností víme, že firmy v průmyslu si tento typ absolventů žádají. Tato práce přináší analýzu požadavků praxe pro absolventy IT a pohled absolventů na výuku. Zahrnuta je také diskuse o výhodách a nevýhodách používání digitálních médií.