Detailed Information on Publication Record
2019
EXPERIENCES AND NEW TRENDS IN TEACHING AUTOMATION AND INFORMATICS AT FACULTIES NOT PRIMARILY INVOLVED IN COMPUTER SCIENCE
DANEL, Roman, Michal ŘEPKA, Zuzana PALKOVÁ, Milena KUŠNEROVÁ, Marta HARNIČÁROVÁ et. al.Basic information
Original name
EXPERIENCES AND NEW TRENDS IN TEACHING AUTOMATION AND INFORMATICS AT FACULTIES NOT PRIMARILY INVOLVED IN COMPUTER SCIENCE
Name in Czech
ZKUŠENOSTI A NOVÉ TRENDY V UČITELSKÉ AUTOMATIZACI A INFORMATICE NA FAKULTÁCH, KTERÉ NEJSOU PRIMÁRNĚ ZAHRNUTÉ DO POČÍTAČOVÉ VĚDY
Authors
DANEL, Roman (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Michal ŘEPKA (203 Czech Republic, belonging to the institution), Zuzana PALKOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution), Milena KUŠNEROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Marta HARNIČÁROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jan VALÍČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Ján KMEC (703 Slovakia, belonging to the institution)
Edition
Španělsko, ICERI Proceedings, p. 2964-2971, 8 pp. 2019
Publisher
IATED-INT ASSOC TECHNOLOGY EDUCATION & DEVELOPMENT, LAURI VOLPI 6, VALENICA, BURJASSOT 46100, SPAIN
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
10200 1.2 Computer and information sciences
Country of publisher
Spain
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
RIV identification code
RIV/75081431:_____/19:00001764
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN
978-84-09-14755-7
ISSN
Keywords (in Czech)
Výuka programování; videokonferenční systém; vzdálený přístup do laboratoře; digitální média ve výuce; požadavky na absolventy IT
Keywords in English
Teaching programming; videoconference system; remote access to laboratory; digital media in teaching; requirements for IT graduates
Změněno: 9/6/2020 15:14, Kateřina Nygrýnová
V originále
In this paper experiences with the teaching of informatics and automation at faculties not primarily involved in computer science are presented. The aim of the education is to prepare graduates who are not just "pure" programmers and have wider knowledge to be applicable mainly to manufacturing companies. Graduates, in addition to computer science and automation, also get a basic overview of management, marketing, project management, business economics, and process management. From our experience, we know that companies in industry ask for this type of graduates. This paper brings analyse the requirements of practice for IT graduates and the view of graduates on lessons. The discussion about pros and cons of using digital media is also included. Experiences with using videoconference system and robots Bioloid for support teaching of programming, automation or math and also remote access to laboratory summarize new trends in teaching automation.
In Czech
V článku jsou prezentovány zkušenosti s výukou informatiky a automatizace na fakultách, které se primárně nezabývají informatikou. Cílem vzdělávání je připravit absolventy, kteří nejsou jen „čistí“ programátoři a mají širší znalosti, aby se dali aplikovat hlavně na výrobní společnosti. Absolventi kromě výpočetní techniky a automatizace získají také základní přehled o řízení, marketingu, projektovém řízení, podnikové ekonomice a procesním řízení. Z našich zkušeností víme, že firmy v průmyslu si tento typ absolventů žádají. Tato práce přináší analýzu požadavků praxe pro absolventy IT a pohled absolventů na výuku. Zahrnuta je také diskuse o výhodách a nevýhodách používání digitálních médií.